Overslaan en ga naar inhoud

Doorschakelen

Je kunt je vaste telefoon doorschakelen naar een ander telefoonnummer. Bijvoorbeeld naar je mobiele nummer. Handig als je niet thuis of op kantoor bent maar toch bereikbaar wilt zijn.

Zo werkt doorschakelen bij Ziggo

Doorschakelen is voor veel mensen een interessante optie om bereikbaar te blijven via de vaste lijn als ze niet thuis of op de zaak zijn. We vinden het daarom belangrijk dat je precies weet wat er wel en niet kan. De belangrijkste punten op een rij:

  • Doorschakelen kan alléén naar Nederlandse vaste en mobiele telefoonnummers en naar je voicemail van Ziggo.
  • Doorschakelen is direct. Je kunt er dus niet voor kiezen om de lijn eerst een paar keer over te laten gaan.
  • Doorschakelen naar een ander Nederlands vast nummer heeft voorrang op voicemail. Heb je beide ingesteld dan wordt een gesprek altijd eerst doorgeschakeld.
  • Een doorgeschakeld gesprek wordt berekend als een normaal uitgaand gesprek of is gratis als je Volop bellen hebt.

 

Doorschakelen aanzetten

Een doorschakeling instellen verschilt soms per telefoonlijn en telefoontoestel. Er zijn drie manieren om een doorschakeling in te stellen. We hebben ze voor je onder elkaar gezet zodat je kunt uitproberen welke methode het beste voor je werkt.

  1. Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon. Hoor je geen kiestoon? Druk dan op de verbindingstoets of houd deze even ingedrukt.
  2. Toets *21*<nummer># in. 
  3. Wacht op een gesproken bevestiging en verbreek de verbinding.

Test nu of de doorschakeling werkt. Zo weet je zeker dat je bereikbaar bent als je straks van huis gaat. Dat doe je door iemand anders te vragen om je vaste nummer te bellen.

Je kunt ook doorschakelen naar je voicemail of een ander nummer als je niet opneemt of in gesprek bent. Dat doe je door deze codes in te toetsen:

Doorschakelen als je niet opneemt

  • Doorschakelen naar voicemail: *61*1233# 
  • Doorschakelen naar een nationaal nummer: *61*<nummer>#

Uitzetten?
Toets #61#<nummer>#. Of #61#1233#.

Doorschakelen als je in gesprek bent

  • Doorschakelen naar voicemail: *67*1233# 
  • Doorschakelen naar een nationaal nummer: *67*<nummer>#

Uitzetten?
Toets #67#<nummer>#. Of #67#1233#.

Doorschakelen uitzetten

  1. Neem de hoorn op en wacht op de kiestoon. Hoor je geen kiestoon? Druk dan op de verbindingstoets of houdt deze even ingedrukt.
  2. Toets #21. Werkt dit niet? Toets dan #21# .
  3. Verbreek de verbinding.

Doorschakelen wijzigen

Heb je al een doorschakeling actief en wil je het telefoonnummer waar het gesprek naartoe moet wijzigen? Zet dan eerst de huidige doorschakeling uit en zet doorschakelen daarna weer aan met het nieuwe telefoonnummer.

Veelgestelde vragen

Nee, dit is helaas niet mogelijk.

Heb je een doorschakeling ingesteld naar een mobiel nummer en werkt het niet? Dit zijn de meest voorkomende oplossingen:

  1. Probeer een mobiel nummer te bellen vanaf je vaste lijn. Lukt dit ook niet? Dan heb je een nummerblokkade ingesteld op mobiele nummers. Het is dan ook niet mogelijk om door te schakelen naar mobiele nummers. Lees hier hoe je je Nummerblokkade wijzigt. /content/ziggo/klantenservice/contact/
  2. Verwijder de doorschakeling door #21# in te toetsen en stel de doorschakeling opnieuw in. Alleen Nederlandse 10-cijferige nummers worden geaccepteerd.
  3. Kom je er niet uit? Neem contact op met onze Klantenservice op om na te gaan waarom de doorschakeling niet werkt.