Overslaan en ga naar inhoud

Je factuur betalen

Iedere maand krijg je een Ziggo factuur. Die betaal je normaal via automatische incasso. Is de incasso niet gelukt en wil je alsnog betalen? Hier zie je alle mogelijkheden.

Betaalmogelijkheden

Automatische incasso

Automatische incasso is gratis, betrouwbaar en makkelijk. We schrijven het factuurbedrag iedere maand automatisch van je rekening af. Je betaalt altijd op tijd en kunt het bedrag tot 56 dagen na de factuurdatum laten terugstorten. 

Betalen via automatische incasso stel je in op Mijn Ziggo. Of stuur ons de onderstaande schriftelijke machtiging per post.

iDEAL

Betaal gemakkelijk en snel via iDEAL. Je betaling wordt meteen verwerkt en is
direct zichtbaar in Mijn Ziggo.

Hoe werkt het?

  1. Log in op Mijn Ziggo.
  2. Klik bij Status op de knop iDEAL betalen en volg de stappen.

Vragen over facturen en betalen

Heb je een e-mailadres in Mijn Ziggo opgegeven? Dan krijg je een paar dagen voor de afschrijving een e-mail over je nieuwe factuur in Mijn Ziggo. Hierin staat ook het te betalen bedrag.

Je openstaande saldo en je facturen van de laatste 18 maanden bekijk je in Mijn Ziggo.

Je rekeningnummer wijzig je heel makkelijk in Mijn Ziggo. Je krijgt een bevestigingsbrief van de wijziging.

Je hebt dan een servicenummer gebeld. Dat zijn nummers die beginnen met 090, 18, 084 of 087. De kosten voor deze nummers bestaan uit 2 delen en staan daarom op 2 aparte regels. Lees meer over servicenummers

Ja, dat kan. Je hebt hiervoor nodig:

  • het rekeningnummer (IBAN) van Ziggo: NL98INGB0000845745 ten name van Ziggo Services B.V.
  • de BIC van Ziggo: INGBNL2A
  • je klantnummer
  • je factuurnummer

Je vindt deze gegevens op je maandelijkse factuur in Mijn Ziggo. Je factuur bekijk je zo:

  1. Log in op Mijn Ziggo.
  2. Ga naar Factuur.
  3. Ga naar de factuur die je wilt betalen en download de PDF.

Het rekeningnummer (IBAN) staat rechtsboven op je factuur. Je klantnummer en het factuurnummer staan linksboven op je factuur.

Het kan natuurlijk zijn dat betalen even niet goed uitkomt. Vraag een betaalregeling aan

Soms lukt het niet om een bedrag via automatische incasso af te schrijven. Omdat:

  1. Er niet genoeg saldo op je rekening staat op het moment van afschrijving. 
  2. Het rekeningnummer onbekend is of niet klopt. Controleer in Mijn Ziggo of je rekeningnummer klopt. Pas het zo nodig aan. Je krijgt een brief waarin we de verandering bevestigen.
  3. Er een incassoblokkade op je rekening staat. Neem daarover contact op met je bank. Je kunt (tijdelijk) een andere rekening gebruiken. Je wijzigt je rekeningnummer makkelijk in Mijn Ziggo.


Is een incasso niet gelukt? Betaal de rekening dan handmatig via iDEAL in Mijn Ziggo.

Neem dan contact met ons op. Dan kijken we er samen naar.

Meer over betalen

Uitleg over je factuur

Als je net klant bent geworden of je abonnement hebt veranderd, is een uitleg vaak goed. Omdat je factuur er misschien anders uitziet dan je verwacht.

Uitleg over je factuur

Betaalachterstand

Het kan dat je een rekening niet op tijd hebt betaald. Maar zorg dat dit snel is opgelost. Bij een betaalachterstand kunnen we je abonnement stopzetten.

Wat nu?

Bekijk je factuur

Je maandelijkse factuur voor je abonnement en verbruikskosten staat in Mijn Ziggo. Daar kun je ook een gespecificeerde pdf downloaden.

Naar Mijn Ziggo