-
Schakel de doorschakel-functie uit
Het kan zijn dat je huistelefoon is doorgeschakeld
Je huistelefoon gaat dan niet over als je wordt gebeld. Het telefoongesprek wordt dan meteen doorgestuurd naar een ander telefoonnummer. Bijvoorbeeld een mobiel telefoonnummer.Zo zet je een doorschakeling weer uit:
- Pak je huistelefoon en wacht tot je een kiestoon hoort.
- Toets vervolgens #21 in. De doorschakeling stopt dan.
Werkt dit niet? Toets dan #21# in.
Kun je nu weer gebeld worden?
- Pak je huistelefoon en wacht tot je een kiestoon hoort.
-
Bereikbaarheidstest
- Haal de telefoonkabel uit het modem
- Bel met een andere telefoon naar je eigen vaste nummer (bijvoorbeeld een mobiele telefoon)
Hoor je nu een overgangstoon?
- Haal de telefoonkabel uit het modem
-
Werken een ander toestel en kabel wel?
Het kan dat je eigen telefoontoestel of telefoonkabel kapot is. Leen een toestel van familie of vrienden om dit te testen. Sluit het andere toestel rechtstreeks aan op telefoonaansluiting TEL 1.
Hoor je na het vervangen van de apparatuur een kiestoon?
-
Bellen installeren doe je zo. Hier zie je hoe je het telefoontoestel op je modem aansluit. Binnen een aantal stappen kun je bellen met je vaste lijn.
Heb je het modem al aangesloten?
-
Sluit je telefoontoestel aan
a.
Sluit je telefoontoestel rechtstreeks aan op de Tel 1-poort van het Ziggo modem.
We weten niet welk telefoonnummer bij welke poort hoort. Probeer ze dus allebei even.
b.
Probeer eens of het werkt, door iemand op te bellen.
Kun je nu bellen?
-
Heb je een kiestoon?
-
Heb je bij je aanmelding aangegeven dat je je oude telefoonnummer wilt behouden?
-
Modem aansluiten
Voordat je Bellen installeert gaan we het modem aansluiten. In het stappenplan Internet installeren zie je hoe je dat doet.
-
Nummerovername is bezig
We zijn bezig met het overnemen van het telefoonnummer. Dit kan enkele dagen in beslag nemen. Houd hier alsjeblieft rekening mee.
Op dit moment kun je wel bellen, maar niet gebeld worden. Je kunt weer gebeld worden als we het telefoonnummer hebben overgenomen.
Je kunt je telefoon nog op je oude aansluiting laten tot en met de datum waarop we je telefoonnummer overnemen. Zo blijf je gedurende de nummerportering gewoon bereikbaar. -
Ga verder met
Het modem is geïnstalleerd en klaar voor gebruik. Je belt nu vanaf je vaste telefoon met Bellen van Ziggo. Hieronder hebben we een paar handige links voor je op een rij gezet. Zo maak je optimaal gebruik van Bellen van Ziggo.
-
Welk modem heb je?
Welk modem heb je?
Geef aan welk modem je gebruikt. De merknaam en het model staat op de onderkant.
-
Je hebt een kiestoon
Je hoort een kiestoon als je de hoorn opneemt. Kun je wel bellen en gebeld worden maar heb je last van gezoem of gekraak tijdens het bellen?
Heb je last van een storing tijdens het bellen?
-
Welke lampjes branden op je Connectbox?
Als het statuslampje wit knippert, is het modem nog niet helemaal opgestart. Wacht dan nog 5 minuten.
Of start het modem opnieuw op. Wacht ook dan 5 minuten en kijk daarna welke lampjes er branden.
Zie je geen lampjes branden?
Druk dan opnieuw op de voorkant van het modem op de Pair WPS knop. -
Is je modem goed aangesloten?
Het modem moet goed aangesloten zijn op de hoofdaansluiting van Ziggo
Dit is het punt waar de groene kabel je woning binnenkomt. Meestal in de meterkast of in de woonkamer.Vanuit de hoofdaansluiting moet de (coax)kabel goed vastgeschroefd te zijn op het modem
Gebruik hiervoor de bijgeleverde kabel (met F-connector).Als je modem niet op deze manier is aangesloten, kan dat voor een slechte internetverbinding zorgen
Verplaats in dat geval je modem naar de hoofdaansluiting.Controleer de stroomtoever
Stop de stroomstekker in een stopcontact waarvan je zeker weet dat deze werkt.Het modem is goed aangesloten en het statuslampje is wit
-
Zet je modem en telefoon uit en weer aan
Herstart je modem en huistelefoon
- Haal de batterij uit je huistelefoon
- Haal de stekkers uit het basisstation
Het basisstation is waar je je telefoon inzet om op te laden. Haal de telefoonkabel uit het basisstation en de stekker uit het stopcontact
- Haal de stekker van het modem uit het stopcontact
Wacht 1 minuut.
- Stop de stekker van het modem weer in het stopcontact
Het modem start nu weer op. Wacht ongeveer 5 minuten.
- Sluit het basisstation weer aan
Doe de stekker van het basisstation weer in het stopcontact en sluit de telefoonkabel weer aan.
- Plaats de batterij terug in je huistelefoon
De huistelefoon start nu weer op. Wacht 1 minuut.
Kun je nu weer gebeld worden?
- Haal de batterij uit je huistelefoon
-
Kun je gebeld worden?
-
Start je modem opnieuw op
- Haal de stroomstekker uit het stopcontact
Wacht 1 minuut.
- Plaats de stroomstekker weer in het stopcontact
Het modem start nu opnieuw op. Wacht 5 minuten.
Hoor je nu een kiestoon?
- Haal de stroomstekker uit het stopcontact
-
Je kunt gebeld worden
Je hebt aangegeven dat je problemen hebt met bellen, maar wel gebeld kunt worden.
-
Herstart je modem en telefoontoestel
- Haal de batterij uit je huistelefoon
- Maak de kabels los van het basisstation
Het basisstation is waar je je telefoon inzet om op te laden. Haal de telefoonkabel uit het basisstation en de stekker uit het stopcontact.
- Haal de stekker van het Ziggo modem uit het stopcontact
Wacht 1 minuut.
- Stop de stekker van het Ziggo modem weer in het stopcontact
Het modem start nu weer op. Wacht ongeveer 5 minuten.
- Sluit het basisstation weer aan
Doe de stekker van het basisstation weer in het stopcontact en sluit de telefoonkabel weer aan.
- Plaats de batterij terug in je huistelefoon
De huistelefoon start nu weer op. Wacht 1 minuut.
Wat hoor je nu als je de hoorn oppakt?
- Haal de batterij uit je huistelefoon
-
Controleer je voicemailbox
Hoor je een snelle overgangstoon? Dan heb je te veel voicemails bewaard. Bel naar 1233 en verwijder berichten.
Oude voicemails verwijderen
Druk op toets 1 om het oude bericht te beluisteren.
Druk op toets 2 om het bericht te verwijderen.
Herhaal dit tot de voicemailbox leeg is.Een bericht meteen verwijderen na het luisteren
Druk na het afluisteren op toets 2 om het bericht meteen te verwijderen.
Kun je nu weer bellen?
-
Zorg dat je telefoon op Tone staat
Voor een goede werking stel je de telefoon in op Tone. Kijk daarvoor in de handleiding van je telefoontoestel
Zo weet je of je toestel op Tone of Pulse staat
Toets nummer 9 in op je telefoontoestel
Hoor je een vaste toon? Dan is je toestel goed ingesteld op Tone
Hoor je een tikkend geluid? Dan staat de telefoon ingesteld op PulseKun je nu weer bellen?
-
Zet je modem en telefoon uit en weer aan
Herstart je modem en huistelefoon
- Haal de batterij uit je huistelefoon
- Haal de stekkers uit het basisstation
Het basisstation is waar je je telefoon inzet om op te laden. Haal de telefoonkabel uit het basisstation en de stekker uit het stopcontact
- Haal de stekker van het modem uit het stopcontact
Wacht 1 minuut.
- Stop de stekker van het modem weer in het stopcontact
Het modem start nu weer op. Wacht ongeveer 5 minuten.
- Sluit het basisstation weer aan
Doe de stekker van het basisstation weer in het stopcontact en sluit de telefoonkabel weer aan.
- Plaats de batterij terug in je huistelefoon
De huistelefoon start nu weer op. Wacht 1 minuut.
Kun je nu weer gebeld worden?
- Haal de batterij uit je huistelefoon
-
Controleer de stroomtoevoer
Als geen enkel lampje brandt, kan het zijn dat de stroom-adapter kapot is.
Zo controleer je dit:
- Kijk of de schakelaar op het modem aan staat
De schakalaar zit vaak aan de achterkant van het modem. Staat de schakelaar op Uit? Zet hem dan op Aan en controleer of de lampjes weer gaan branden.
- Branden de lampjes niet?
Sluit het modem aan op een ander stopcontact waarvan je zeker weet dat hij het doet.
- Neem de hoorn van de haak en controleer of je een kiestoon hoort
Hoor je nu een kiestoon?
- Kijk of de schakelaar op het modem aan staat
-
Sluit de telefoon op het modem aan
Een ander apparaat kan voor een storing zorgen. Bijvoorbeeld een telefooncentrale die op je modem is aangesloten.
Sluit daarom je vaste telefoon eens rechtstreeks aan op je modem.- Sluit je telefoon rechtstreeks aan op het modem
Doe de telefoonkabel in de poort op het modem waar Tel 1 op staat.
- Sluit de andere kant van de telefoonkabel direct aan op je telefoontoestel
Nu is je telefoontoestel rechtstreeks op het modem aangesloten.
- Bel iemand of laat je bellen om het geluid te testen
Is je probleem nu opgelost?
- Sluit je telefoon rechtstreeks aan op het modem
-
Vervang de defecte onderdelen
Het probleem komt door een kapot telefoontoestel of door een kapotte kabel. Vervang de kapotte onderdelen om het probleem op te lossen.
-
Werken een ander toestel en kabel wel?
Het kan dat je eigen telefoontoestel of telefoonkabel kapot is. Leen een toestel van familie of vrienden om dit te testen. Sluit het andere toestel rechtstreeks aan op telefoonaansluiting TEL 1.
Hoor je na het vervangen van de apparatuur een kiestoon?
-
Sluit de telefoon op het modem aan
Een ander apparaat kan voor een storing zorgen. Bijvoorbeeld een telefooncentrale die op je modem is aangesloten.
Sluit daarom je vaste telefoon eens rechtstreeks aan op je modem.- Sluit je telefoon rechtstreeks aan op het modem
Doe de telefoonkabel in de poort op het modem waar Tel 1 op staat.
- Sluit de andere kant van de telefoonkabel direct aan op je telefoontoestel
Nu is je telefoontoestel rechtstreeks op het modem aangesloten.
- Bel iemand of laat je bellen om het geluid te testen
Is je probleem nu opgelost?
- Sluit je telefoon rechtstreeks aan op het modem
-
Sluit je telefoon opnieuw aan
Je telefoontoestel is aangesloten op het modem in de poort waar TEL 1, TEL 2 of het telefoonhoorntje bij staat.
Haal deze kabel uit het modem, wacht een paar seconden, en plaats deze weer terug.
Hoor je nu een kiestoon?
-
Zet je modem en telefoon uit en weer aan
Herstart je modem en huistelefoon
- Haal de batterij uit je huistelefoon
- Haal de stekkers uit het basisstation
Het basisstation is waar je je telefoon inzet om op te laden. Haal de telefoonkabel uit het basisstation en de stekker uit het stopcontact
- Haal de stekker van het modem uit het stopcontact
Wacht 1 minuut.
- Stop de stekker van het modem weer in het stopcontact
Het modem start nu weer op. Wacht ongeveer 5 minuten.
- Sluit het basisstation weer aan
Doe de stekker van het basisstation weer in het stopcontact en sluit de telefoonkabel weer aan.
- Plaats de batterij terug in je huistelefoon
De huistelefoon start nu weer op. Wacht 1 minuut.
Kun je nu weer gebeld worden?
- Haal de batterij uit je huistelefoon
-
Werken een ander toestel en kabel wel?
Het kan dat je eigen telefoontoestel of telefoonkabel kapot is. Leen een toestel van familie of vrienden om dit te testen. Sluit het andere toestel rechtstreeks aan op telefoonaansluiting TEL 1.
Hoor je na het vervangen van de apparatuur een kiestoon?
-
Het probleem is opgelost
Help jij andere mensen verder? Deel je kennis in de Ziggo Community.
-
Start een telefoongesprek
Het lampje brandt stabiel. Dat betekent dat de telefoon goed op het modem is geïnstalleerd.
Start een gesprek en controleer of het lampje bij Tel1, Tel2 of het telefoonhoorntje gaat knipperen.
Gaat het lampje knipperen als je probeert te bellen?
-
Sluit de telefoon op het modem aan
Een ander apparaat kan voor een storing zorgen. Bijvoorbeeld een telefooncentrale die op je modem is aangesloten. Sluit daarom je vaste telefoon eens rechtstreeks aan op de Connectbox.
Stop de telefoonkabel in Tel 1 op het modem en stop de andere kant in je telefoontoestel. Nu is je telefoontoestel rechtstreeks op het modem aangesloten.
Hoor je een kiestoon?
-
Is het modem goed aangesloten?
Het modem moet goed aangesloten zijn op de hoofdaansluiting van Ziggo
Dit is het punt waar de groene kabel je woning binnenkomt. Meestal in de meterkast of in de woonkamer.Vanuit de hoofdaansluiting moet de (coax)kabel goed vastgeschroefd te zijn op het modem
Gebruik hiervoor de bijgeleverde kabel (met F-connector).Als je modem niet op deze manier is aangesloten, kan dat voor een slechte internetverbinding zorgen
Verplaats in dat geval je modem naar de hoofdaansluiting.Brandt de lichtring nu wit?
-
Vraag een nieuw modem aan
Je modem is verouderd. Neem contact op met onze klantenservice om een nieuw modem aan te vragen.
-
Sluit de telefoon aan op het modem
Het modem moet goed aangesloten zijn op de hoofdaansluiting van Ziggo
Dit is het punt waar de groene kabel je woning binnenkomt. Meestal in de meterkast of in de woonkamer.Vanuit de hoofdaansluiting moet de (coax)kabel goed vastgeschroefd te zijn op het modem
Gebruik hiervoor de bijgeleverde kabel (met F-connector).Een ander apparaat kan voor een storing zorgen. Bijvoorbeeld een telefooncentrale die op je modem is aangesloten.
Sluit daarom je vaste telefoon eens rechtstreeks aan op je modem.- Sluit je telefoon rechtstreeks aan op het modem
Doe de telefoonkabel in de poort op het modem waar Tel 1 op staat.
- Sluit de andere kant van de telefoonkabel direct aan op je telefoontoestel
Nu is je telefoontoestel rechtstreeks op het modem aangesloten.
Hoor je een kiestoon?
- Sluit je telefoon rechtstreeks aan op het modem
-
Contact
Onze klantenservice helpt je verder
Helaas lukte het niet. Onze klantenservice helpt je graag verder.
-
Herstart je wifi-modem
- Haal de stroomstekker van de Connectbox uit het stopcontact
Wacht 1 minuut.
- Plaats de stroomstekker weer terug in het stopcontact
Het modem start nu opnieuw op. Wacht 7 minuten. Je Connectbox is dan helemaal opnieuw opgestart.
- Kijk of de lichtring van het modem wit is
Dan krijgt het modem een goed internetsignaal binnen.
Is de lichtring van de Connectbox wit?
- Haal de stroomstekker van de Connectbox uit het stopcontact