Overslaan en ga naar inhoud

Overstapservice en nummerbehoud

Makkelijk overstappen.

Wanneer kun je de Overstapservice gebruiken?

Je kunt de Overstapservice gebruiken als:

  • je huidige provider de Overstapservice ondersteunt
  • je bij je huidige provider ten minste een internetabonnement hebt
  • je een abonnement aanvraagt op hetzelfde adres als waar je huidige provider je dienst(en) levert
  • de overstapdatum minimaal 15 dagen en maximaal 120 dagen in de toekomst ligt

 

  • Breedband Helmond
  • Budget Alles-in-1 (voorheen NLE)
  • DELTA Fiber Nederland
  • Freedom Internet
  • Glasnet
  • KPN
  • MTTM
  • Netvisit
  • Odido (voorheen T-Mobile en Tele2)
  • Online.nl
  • Onvi
  • Oxxio
  • Plinq
  • Qonnected
  • SNLR
  • Solcon
  • SpeakUp
  • TriNed
  • XS4ALL
  • Youfone

Als je provider hier niet bij staat, kun je de Overstapservice niet gebruiken. 

Belangrijk om te weten

  • De einddatum van je contract mag 15 tot 120 dagen in de toekomst liggen.
  • Voortijdige contractbeëindiging kan kosten met zich meebrengen.
  • Deze voorwaarden gelden ook voor Klein Zakelijke abonnementen.

Versneld overstappen

Je kunt al na 15 dagen naar ons overstappen. De meeste providers hebben een opzegtermijn van 30 dagen, dus dit kan alleen als je akkoord gaat met een afkoopsom.

Wil je dit niet? Dan is het handiger om een overstapdatum te kiezen die 30 dagen in de toekomst ligt (tot maximaal 120 dagen). 

Een deel opzeggen?

Wil je slechts een deel van je huidige diensten/pakket bij je huidige provider opzeggen, dan kun je geen gebruikmaken van de Overstapservice. 

Log in op je persoonlijke pagina van je huidige provider en zoek deze gegevens op.

Goed om te weten: afkoopsom

Als je je abonnement beëindigt voor het einde van het contract, kan de provider een zogenaamde afkoopsom in rekening brengen. We vragen daarom bij je aanmelding of je akkoord gaat met een afkoopsom van je vorige provider.

Akkoord?
Dan kun je bij een vroegtijdige beëindiging van je vorige contract een rekening voor extra kosten van je oude provider krijgen.

Niet akkoord?
Dan kunnen er 2 dingen gebeuren: 

  • Als je contract bij je vorige provider op jouw gewenste overstapdatum al verlopen is, of binnen 120 dagen afloopt, voeren we de overstap op de eerst mogelijke datum uit.
  • Als je contract bij je vorige provider op jouw gewenste overstapdatum nog loopt en pas na 120 dagen afloopt, zullen we de Overstapservice annuleren. Je bestelling gaat dan wel gewoon door en je kunt dan zelf het contract bij je vorige provider opzeggen of bij ons de bestelling annuleren. Neem daarvoor contact met ons op.

Veelgestelde vragen

We raden je aan om zelf te kijken naar de opzegtermijn en de andere voorwaarden bij je huidige provider. Kies je een overstapdatum waarop je huidige contract nog loopt, dan brengt je huidige provider mogelijk een afkoopsom in rekening. Lees hierboven hoe dat in z'n werk gaat.

Als je gebruik maakt van de Overstapservice blijf je altijd internetten, bellen en/of tv-kijken. Je gaat vloeiend over van je oude provider naar ons.

Ja, als je overstapt naar Vast Bellen van Ziggo kun je je oude telefoonnummer behouden. Maak je geen gebruik van de Overstapservice, vul dan de machtiging voor nummerbehoud in om je huidige telefoonnummer te behouden.

 

Als je de Overstapservice gebruikt, sturen we je overstapverzoek voor internet en/of telefonie naar je huidige provider. Als dat wordt goedgekeurd gaat het verder vanzelf en hoef je niks te doen. Wil je slechts een deel van je huidige diensten/pakket opzeggen, moet je dat zelf bij je provider doen.

Dat is per provider verschillend, maar in de meeste gevallen is het in de mijn-omgeving te vinden. Lukt dat niet, neem dan contact op je met huidige provider.