Overslaan en ga naar inhoud

Gecodeerd signaal oplossen

Gecodeerd signaal oplossen

  • Bezig met laden...

  • TV niet gecertificeerd

    Je tv is niet gecertificeerd voor Digitale Televisie van Ziggo. Hierdoor kunnen we niet garanderen dat je zonder problemen digitale televisie kunt kijken. Ben je van plan in de toekomst een nieuwe tv te kopen? Controleer dan van tevoren of het model geschikt is voor interactieve televisie.

  • Zie je de foutmelding Gecodeerd signaal, Signal scrambled of Gecodeerd programma? Dit betekent dat je CI+ Module geen verbinding heeft met je tv. We laten je zien hoe je dit oplost.

    Ziggo CI+ Module opnieuw verbinding laten maken

    a.

    Om de foutmelding op te lossen gaan we je tv en de CI+ Module opnieuw verbinding laten maken. Zet hiervoor eerst je tv uit.

    b.

    Haal nu de CI+ Module uit je tv.

    c.

    Zet nu je tv weer aan.

    d.

    Controleer nu je smartcard correct in de CI+ Module zit. Als deze verkeerd om zit kan dit voor problemen zorgen. De sleuf van de CI+ Module (waarin je de smartcard plaatst), heeft aan de ene kant een brede kunststof rand en aan de andere kant een smalle kunststof rand.

    Let er bij het plaatsen van de smartcard op dat:

    • de brede rand naar boven wijst
    • de chip naar boven wijst (het kan dat op de smartcard een andere instructie staat)
    • de chip naar voren wijst

    e.

    Plaats nu de CI+ Module terug in je tv. Het is belangrijk dat je tv aan staat wanneer je dit doet. Let er op dat de kant met de brede kunststof rand naar de muur wijst. Dit is ook de kant met de gekleurde opdruk.

    f.

    Als je de CI+ Module goed in je tv hebt gestoken zal de tv de module herkennen. Na enige tijd verschijnt een paar seconden een melding op je tv. Deze melding zal vanzelf verdwijnen. Zap hierna langs de zenders uit je abonnement.

    Kun je weer televisiekijken?

  • Niet gecertificeerde televisie of Ziggo CI+ Module

    Probeer met de volgende stappen het probleem op te lossen zonder dat je een andere digitale ontvanger of CI+ Module koopt of aansluit. Omdat je televisie of module niet gecertificeerd is, kunnen we helaas niet garanderen dat je het probleem met de stappen oplost.

    Tips:

    • Koop je een nieuwe televisie en wil je dat de televisie werkt met een CI+ Module? Controleer dan of je televisie gecertificeerd is door Ziggo.
    • In de winkel herken je ons certificaat aan het logo van Ziggo zoals op de afbeelding staat. 
    • Is je CI+ Module niet gecertificeerd? Koop dan een gecertificeerde CI+ Module in een van deze winkels.
    • In plaats van een CI+ Module kun je ook een digitale ontvanger gebruiken. Een digitale ontvanger koop je ook bij een van deze winkels

    Als het niet lukt neem dan contact op met de leverancier of de fabrikant van je televisie. Ook dan kunnen we helaas niet garanderen dat het probleem wordt opgelost.

    Wil je toch verdergaan met het stappenplan?

  • Andere foutmelding of foutcode

    Krijg je een andere foutmelding dan Gecodeerd signaal, Signal scrambled of Gecodeerd programma te zien? Voer je foutmelding dan in op onze foutcodepagina.

  • Software-update

    Niet alle televisies zijn door Ziggo getest en gecertificeerd voor interactieve televisie. Als je tv niet gecertificeerd is, kun je de melding gecodeerd signaal of een andere foutmelding in beeld krijgen. De melding blijft dan in beeld staan of komt om de zoveel tijd weer terug. Je controleert eenvoudg of je tv gecertificeerd is op onze CI+ pagina. Klik op het tabje gecertificeerde tv's en vul je gegevens in. 

    Is hiermee het probleem verholpen?

  • Het probleem is opgelost

    Fijn dat je geholpen bent! 
    Help jij andere mensen verder? Deel je kennis in de Ziggo Community.

    Voor antwoorden op andere vragen ga je naar onze Klantenservice.

    Meer weten over de CI+ module? Ga naar onze Community

    Krijg antwoord op je vragen, deel je kennis en help anderen. 

    Meer dan 24.000 oplossingen van klanten!