Overslaan en ga naar inhoud

Nummerweergave

Wil je weten wie naar je belt, nog voordat je de telefoon hebt opgenomen? Met Nummerweergave op je vaste telefoonlijn van Ziggo zie je het telefoonnummer van degene die naar je belt in de display van je telefoon.

Dit heb je nodig voor nummerweergave

Nummerweergave staat bij Ziggo standaard aan en is gratis. Het enige wat je nodig hebt is een telefoon die nummerweergave ondersteunt of een los nummerweergavesysteem dat je aansluit op je telefoon. Er zijn in Nederland twee verschillende soorten nummerweergavetechnieken, FSK (Frequency Shift Keying) en DTMF (Dual-Tone-Multi-Frequency). Voor Nummerherkenning bij Ziggo heb je een nummermelder of telefoon nodig die met FSK werkt. Op toestellen met alleen DTMF-ondersteuning werkt Nummerweergave niet. Twijfel je of je toestel FSK ondersteunt? Je vindt het in de handleiding van het apparaat of vraag het na bij de leverancier.

Wat kan ik doen als het niet werkt?

Dit kan verschillende oorzaken hebben. We helpen je op weg om dit met je op te lossen:

  • Controleer of je toestel of nummermelder FSK-signalering ondersteunt.
  • Op sommige toestellen moet FSK handmatig ingesteld worden. Je vindt dat terug in de handleiding van je toestel.
  • Herstart het basisstation van je telefoontoestel en probeer het opnieuw.
  • Herstart je modem of Mediabox XL en check of de nummerweergave nu wel werkt.
  • Sluit je telefoontoestel rechtstreeks aan op het modem op de TEL1/VOIP1-ingang. Als er andere apparaten tussen zitten, zoals bijvoorbeeld een fax, dan kan het signaal van de nummerweergave geblokkeerd worden.

Bepaal zelf of anderen je nummer mogen zien

Nummerweergave staat standaard aan op je vaste telefoonlijn. Hier hoef je dus niets voor te doen. Wil je meer weten over het wel of niet meesturen van je eigen nummer als je zelf iemand belt? Ook dat stel je zelf in. Op de pagina Anoniem Bellen lees je er alles over.