Overslaan en ga naar inhoud
Terug

Wifi hulp & advies

Sluiten

Wifi hulp & advies

  • Bezig met laden...

  • Het witte lampje brandt op je modem

    Het witte lampje brandt op je modem

    Het signaal is goed. Laten we verder kijken wat er nog meer aan de hand kan zijn.

    Meer weten over de lampjes van je SmartWifi modem? Bekijk het lampjes overzicht in de handleiding.

  • Het witte lampje brandt op je modem

    Het witte lampje brandt op je modem

    Het signaal is goed. Laten we verder kijken wat er nog meer aan de hand kan zijn.

    Meer weten over de lampjes van je SmartWifi modem? Bekijk het overzicht op de Community.

  • Het witte lampje brandt op je modem

    Het witte lampje brandt op je modem

    Het signaal is goed. Laten we verder kijken wat er nog meer aan de hand kan zijn.

  • Het groene lampje brandt op je modem

    Het groene lampje brandt op je modem

    Het signaal is goed en je modem staat in bridge-modus. 

    In bridge-modus zendt het modem geen wifi-signaal meer uit en werkt alleen nog de gele poort 1. Het wifi-signaal is overgenomen door je TP-link pods of andere wifi-versterkers. 

    Meer weten over de lampjes van je SmartWifi modem? Bekijk de uitleg over de lampjes op onze community

  • Het groene lampje brandt op je modem

    Het groene lampje brandt op je modem

    Het signaal is goed en je modem staat in bridge-modus.

    In bridge-modus zendt het modem geen wifi-signaal meer uit en werkt er nog maar 1 gele aansluiting. Deze aansluiting is met een internetkabel verbonden met je TP-link pod of een andere wifi-versterker. Het wifi-signaal is door de wifi-versterker overgenomen. 

  • Heb je een extra internetpunt zoals een wifibooster?

    Een wifi-versterker verbetert het wifi-signaal dat je modem verstuurt. Je kunt een wifi-versterker van Ziggo hebben. Of je hebt ergens anders een versterker gekocht.

  • Heb je een extra internetpunt zoals een wifibooster?

    Een wifi-versterker verbetert het wifi-signaal dat je modem verstuurt. Je kunt een wifi-versterker van Ziggo hebben. Of je hebt ergens anders een versterker gekocht.

  • Probeer een andere internetkabel

    Trek alle kabels uit je modem. Koppel nu alleen het apparaat waarmee je de internetverbinding wilt testen aan je modem. Liefst met een andere internetkabel.

    Heb je geen andere kabel in huis? Leen er een van je buren, familie of vrienden als dat kan.

    Je test of er een probleem is met dit specifieke apparaat of de internetkabel die je gebruikt. En sluit zo andere oorzaken uit.

  • Werkt je internet met een andere kabel wel?

    Werkt het internet wel als je een andere internetkabel gebruikt?

    Misschien is er een probleem met de internetkabel of werkt het apparaat zelf niet goed.

  • Probeer een andere internetkabel

    Trek alle kabels uit je modem. Koppel nu alleen het apparaat waarmee je de internetverbinding wilt testen aan je modem. Liefst met een andere internetkabel.

    Heb je geen andere kabel in huis? Leen er een van je buren, familie of vrienden als dat kan.

    Je test of er een probleem is met dit specifieke apparaat of de internetkabel die je gebruikt. En sluit zo andere oorzaken uit.

  • Werkt je internet met een andere kabel wel?

    Werkt het internet wel als je een andere internetkabel gebruikt?

    Misschien is er een probleem met de internetkabel of werkt het apparaat zelf niet goed.

  • Welke kleur heeft het lampje?

  • Welke kleur heeft het onderste lampje?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer of je internet kunt gebruiken op een ander apparaat in huis. Dat kan een andere mobiele telefoon, laptop of tablet zijn.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Ons advies

    Ons advies

    Even alles op een rij:

    • Je hebt een SmartWifi modem
    • Je gebruikt geen wifi-versterkers
    • Je hebt een slechte verbinding op één van je apparaten
    Dit kun je doen:
    Ons advies

    Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!

    Gebruik je eigen wifi

    Misschien staat je smartphone nog op mobiele data ingesteld. Of is je apparaat niet met je thuisnetwerk verbonden, maar met het netwerk van je buren.

    Start je apparaat opnieuw

    Is er iets met je apparaat aan de hand? Probeer eens opnieuw op te starten, opnieuw met je wifi te verbinden of start bijvoorbeeld de probleemoplosser van Windows of Mac.

    Voorkom verstoringen

    De precieze plek van je modem is belangrijk. Soms werkt de wifi-verbinding niet goed, omdat andere apparaten het signaal verstoren. 

    Hulp van een expert

    Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo). 

  • Komt het wifi-signaal goed binnen op je apparaat?

    Ga binnen 1 meter van je modem staan om de sterkte van je wifi-signaal hier te meten. Kun je via je wifi-netwerk een filmpje bekijken op je mobiele telefoon, tablet of laptop?

    Je meet het bereik en de stabiliteit van je wifi in de buurt van je modem, waar het signaal je huis binnenkomt. Het wifi-signaal is hier als het goed is het sterkste.

    Als de wifi hier niet goed werkt, komt het signaal niet goed je huis binnen. We moeten dan uitzoeken waar dat aan ligt. 

  • Ons advies

    Ons advies

    Even alles op een rij:

    • Je hebt een SmartWifi modem
    • Je gebruikt SmartWifi pods
    • Je hebt een slechte verbinding op één van je apparaten
    Dit kun je doen:
    Ons advies

    Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!

    Voorkom verstoringen

    De precieze plek van je modem is belangrijk. Soms werkt de wifi-verbinding niet goed, omdat andere apparaten het signaal verstoren. 

    Gebruik je eigen wifi

    Misschien staat je smartphone nog op mobiele data ingesteld. Of is je apparaat niet met je thuisnetwerk verbonden, maar met het netwerk van je buren.

    Ga verder in de SmartWifi app

    In de SmartWifi app verbeter je de wifi, doe je een wifi thuisscan en wijzig je allerlei instellingen.

    Hulp nodig met je apparaat?

    Kun je hulp of tips gebruiken bij je eigen apparaten? Zet je apparaat eens helemaal uit en weer aan, verbind opnieuw met het internet of start de probleemoplosser van Windows of Mac.

    Of vraag het aan andere klanten op de Ziggo Community.

    Een kabel naar je vaste apparaten

    Sluit je tv, mediabox Next, computer, game console en muziekboxen die wifi gebruiken op je modem aan met een internetkabel, als dat kan. 

    Dit zorgt voor sneller en beter internet. En je houdt genoeg wifi-signaal over voor bv. je mobiele telefoon, tablet en slimme thermostaat.

    Ons advies

    Verwijder oude wifi-versterkers

    Slimme wifi werkt niet altijd goed samen met andere wifi-versterkers zoals oude wifiboosters, range extenders en wifi routers. Gebruik jij nog andere wifi-apparaten? Koppel ze dan eens los. Haal de stroom er af en kijk of je wifi zo beter is.

    Hulp van een expert

    Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo). 

    Stel zelf je wifi in

    Met de SmartWifi app

    • Stel je eigen netwerk in
    • Controleer de wifi-kwaliteit
    • Verbeter je wifi met de Thuisscan
  • Ons advies

    Ons advies

    Even alles op een rij:

    • Je hebt een SmartWifi modem
    • Je gebruikt SmartWifi pods
    • Je modem en pods zijn online
    Dit kun je doen:
    Ons advies

    Het advies op deze pagina komt van onze wifi-specialisten!

    Herstart je modem en pods

    Een herstart van je pods en modem lost vaak al problemen op. Herstart eerst je modem en daarna je pods.

    Het kan tot 24 uur duren voordat je wifi het weer goed doet. 

    Ga verder in de SmartWifi app

    In de SmartWifi app verbeter je de wifi, doe je een wifi thuisscan en wijzig je allerlei instellingen.

    Ons advies

    Verwijder oude wifi-versterkers

    Slimme wifi werkt niet altijd goed samen met andere wifi-versterkers zoals oude wifiboosters, range extenders en wifi routers. Gebruik jij nog andere wifi-apparaten? Koppel ze dan eens los. Haal de stroom er af en kijk of je wifi zo beter is.

    Hulp van een expert

    Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo). 

    Stel zelf je wifi in

    Met de SmartWifi app

    • Stel je eigen netwerk in
    • Controleer de wifi-kwaliteit
    • Verbeter je wifi met de Thuisscan
  • Ons advies

    Ons advies

    Even alles op een rij:

    • Je hebt de zwarte wifi-versterker via internetkabel
    • Je wifi werkt wel op een ander apparaat
    Dit kun je doen:
    Ons advies

    Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!

    Start je apparaat opnieuw

    Is er iets met je apparaat aan de hand? Probeer eens opnieuw op te starten, opnieuw met je wifi te verbinden of start bijvoorbeeld de probleemoplosser van Windows of Mac.

    Gebruik je eigen wifi

    Misschien staat je smartphone nog op mobiele data ingesteld. Of is je apparaat niet met je thuisnetwerk verbonden, maar met het netwerk van je buren.

    Een kabel naar je vaste apparaten

    Sluit je tv, mediabox Next, computer, game console en muziekboxen die wifi gebruiken op je modem aan met een internetkabel, als dat kan. 

    Dit zorgt voor sneller en beter internet. En je houdt genoeg wifi-signaal over voor bv. je mobiele telefoon, tablet en slimme thermostaat.

    Hulp van een expert

    Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo). 

    Je wifi versterken

    • Snelle installatie met de SmartWifi app
    • Verdeel de wifi over je apparaten
    • Probeer het uit vanaf 2,50 euro per maand
  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer of je internet kunt gebruiken op een ander apparaat in huis. Dat kan een andere mobiele telefoon, laptop of tablet zijn.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer of je internet kunt gebruiken op een ander apparaat in huis. Dat kan een andere mobiele telefoon, laptop of tablet zijn.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Herstart je modem

    Zet je modem 30 seconden uit en weer aan met knop of haal de stekker 30 seconden uit het stopcontact. Het opnieuw opstarten van je modem kan tot 15 minuten duren. 

    Je modem maakt door het aan- en uitzetten opnieuw verbinding met ons netwerk. Dat kan je wifi-probleem oplossen.

  • Welke kleur heeft het onderste lampje?

  • Het witte lampje brandt op je modem

    Het witte lampje brandt op je modem

    Het signaal is goed. Laten we verder kijken wat er nog meer aan de hand kan zijn.

    Meer weten over de lampjes van je SmartWifi modem? Bekijk het overzicht op de Community.

  • Ons advies

    Ons advies

    Even alles op een rij:

    • Je hebt een SmartWifi modem
    • Je gebruikt geen wifi-versterkers
    • Het wifi-signaal komt goed binnen
    Dit kun je doen:
    Ons advies

    Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!

    Geef je wifi-versterkers een goede plek

    Wifi-versterkers gebruiken

    Met wifi-versterkers vergroot je het bereik van je wifi in huis. Zo heb je ook in de slaapkamer en op zolder een goede internetverbinding. 

    Zet je modem hoog en vrij

    Probeer je modem zo hoog en vrij mogelijk neer te zetten. En liefst zichtbaar vanaf de plek waar je wilt internetten.

    Voorkom verstoringen

    De precieze plek van je modem is belangrijk. Soms werkt de wifi-verbinding niet goed, omdat andere apparaten het signaal verstoren. 

    Hulp van een expert

    Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo). 

    Je wifi versterken

    • Snelle installatie met de SmartWifi app
    • Verdeel de wifi over je apparaten
    • Probeer het uit vanaf 2,50 euro per maand
  • Gelukt!

    Fijn dat je we je hebben kunnen helpen!

    Help jij andere mensen verder? Deel je kennis in de Ziggo Community.

    Nog een vraag?

    Bij Klantenservice vind je antwoorden op veelvoorkomende vragen.

  • Ons advies

    Ons advies

    Even alles op een rij:

    • Je hebt een SmartWifi modem
    • Je wifi werkt ook niet op andere apparaten
    • Er brandt geen lampje op je modem
    Dit kun je doen:
    Ons advies

    Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!

    Controleer de stekker en de stroom

    Check of de stekker van de adapter nog goed in je modem en in het stopcontact zit. Druk de kabels nog eens goed vast.

    Kijk of er stroom op het stopcontact staat en probeer eventueel een ander stopcontact uit. Check ook nog even of het aan- uitknopje van je modem goed staat. Voor de zekerheid.

    Herstart je modem, daarna je versterkers

    Zet je modem uit en weer aan of trek de stekker even uit het stopcontact. Wacht ongeveer 15 minuten tot het lampje weer brandt.

    Herstart daarna je wifi-versterker. Ook hier duurt het een uur voor je wifi weer helemaal op snelheid is.

    Hulp van een expert

    Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo). 

  • Het groene lampje brandt op je modem

    Het groene lampje brandt op je modem

    Het signaal is goed en je modem staat in bridge-modus. 

    In bridge-modus zendt het modem geen wifi-signaal meer uit en werkt alleen nog de gele poort 1. Het wifi-signaal is overgenomen door je TP-link pods of andere wifi-versterkers. 

    Meer weten over de lampjes van je SmartWifi modem? Bekijk de uitleg over de lampjes op onze community

  • We helpen je verder

    Helaas werkt het nog niet zoals het hoort. Eén van onze specialisten helpt je graag verder.

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer of je internet kunt gebruiken op een ander apparaat in huis. Dat kan een andere mobiele telefoon, laptop of tablet zijn.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Welke kleur heeft het lampje?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer of je internet kunt gebruiken op een ander apparaat in huis. Dat kan een andere mobiele telefoon, laptop of tablet zijn.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer of je internet kunt gebruiken op een ander apparaat in huis. Dat kan een andere mobiele telefoon, laptop of tablet zijn.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer of je internet kunt gebruiken op een ander apparaat in huis. Dat kan een andere mobiele telefoon, laptop of tablet zijn.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Het groene lampje brandt op je modem

    Het groene lampje brandt op je modem

    Het signaal is goed is en je modem staat in bridge-modus.

    In bridge-modus zendt het modem geen wifi-signaal meer uit en werkt alleen nog de gele poort 1. Het wifi-signaal is overgenomen door je TP-link pods of andere wifi-versterkers. 

    Meer weten over de lampjes van je SmartWifi modem? Bekijk het overzicht in de handleiding.

  • Het witte lampje brandt op je modem

    Het witte lampje brandt op je modem

    Het signaal is goed. Laten we verder kijken wat er nog meer aan de hand kan zijn.

    Meer weten over de lampjes van je SmartWifi modem? Bekijk het lampjes overzicht in de handleiding.

  • Werkt de wifi wel vlakbij je wifibooster?

    Ga met je mobiele telefoon of laptop die is verbonden met je eigen wifi-netwerk, binnen 1 meter van je wifi-versterker staan. Werkt je wifi hier wel goed?

    Door dichtbij een versterker te gaan staan, kun je het bereik en de stabiliteit van je wifi meten. Het signaal zou hier het sterkst moeten zijn. 

  • Brandt het witte of groene lampje van je TP-Link pods?

    Brandt het witte of groene lampje op al je wifi-versterkers?

  • Welke kleur heeft het lampje?

  • Ons advies

    Ons advies

    Even alles op een rij:

    • Je gebruikt TP-Link pods
    • De witte of groene lampjes op de pods branden
    • Je hebt een slechte verbinding op al je apparaten
    Dit kun je doen:
    Ons advies

    Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!

    Geef je pods een goede plek

    Plaats de Deco pods niet meer dan 7 meter uit elkaar en plaats ze zo hoog en vrij mogelijk. Zorg minimaal voor een halve meter vrije ruimte rondom de pods. 

    Herstart je modem en wifi-versterkers

    Een herstart van je TP-Link pods en modem lost vaak problemen op.

    Dit doe je door de stekker voor 30 seconden uit het stopcontact te halen. Daarna plaats je de stekker weer terug.
    Herstart eerst je modem en daarna je pods.

    Het kan tot een uur duren voordat je wifi het weer goed doet. 

    Snellere wifi instellen

    Om de maximale wifi-snelheid te halen moet je snelle roaming inschakelen en de Deco pods in Access point modus zetten. Dit doe je in de Deco app. 

    Controleer of je apparaat goed werkt

    Zet je apparaat eens helemaal uit en weer aan, verbind opnieuw met het internet of start de probleemoplosser van Windows of Mac.

    Hulp van een expert

    Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo). 

  • Het groene lampje brandt op je modem

    Het groene lampje brandt op je modem

    Het signaal is goed en je modem staat in bridge-modus. 

    In bridge-modus zendt het modem geen wifi-signaal meer uit en werkt alleen nog de gele poort 1. Het wifi-signaal is overgenomen door je TP-link pods of andere wifi-versterkers. 

    Meer weten over de lampjes van je SmartWifi modem? Bekijk de uitleg over de lampjes op onze community

  • Welke wifi-versterker gebruik je?

    Gebruik het liefst één type wifi-versterker. Dit zorgt voor de beste verbinding. Heb je verschillende type wifi-versterkers? Kijk dan bij onze slimme wifi-versterkers en vervang ze.

  • Gebruik je een wifi-versterker?

    Gebruik je een extra internetpunt of een wifi-versterker?

  • Welke kleur heeft het onderste lampje?

  • Het witte lampje brandt op je modem

    Het witte lampje brandt op je modem

    Het signaal is goed. Laten we verder kijken wat er nog meer aan de hand kan zijn.

    Meer weten over de lampjes van je SmartWifi modem? Bekijk het overzicht op de Community.

  • Werkt de wifi wel vlakbij je wifibooster?

    Ga met je mobiele telefoon of laptop die is verbonden met je eigen wifi-netwerk, binnen 1 meter van je wifi-versterker staan. Werkt je wifi hier wel goed?

    Door dichtbij een versterker te gaan staan, kun je het bereik en de stabiliteit van je wifi meten. Het signaal zou hier het sterkst moeten zijn. 

  • Het groene lampje brandt op je modem

    Het groene lampje brandt op je modem

    Het signaal is goed is en je modem staat in bridge-modus.

    In bridge-modus zendt het modem geen wifi-signaal meer uit en werkt alleen nog de gele poort 1. Het wifi-signaal is overgenomen door je TP-link pods of andere wifi-versterkers. 

    Meer weten over de lampjes van je SmartWifi modem? Bekijk het overzicht in de handleiding.

  • Ons advies

    Ons advies

    Even alles op een rij:

    • Je hebt problemen met internetten via de kabel
    • Je modem werkt
    • En je hebt wifi-versterkers
    Dit kun je doen:
    Ons advies

    Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!

    Controleer de internetkabel

    Controleer of de internetkabel goed is aangesloten en in één van de 4 internetpoorten (INT) zit. Check of de kabel niet beschadigd is.
     
    Staat je modem in bridge-modus? Dan werkt er maar een internetpoort. Meestal is dit poort 1. Werkt dit niet probeer dan poort 2, 3 of 4.

    Zet je router in access point modus

    Zorg dat je extra internetpunt of router in access point modus staat. In de handleiding van je router vind je hoe je dit doet.
     
    Heb je TP-Link Deco pods? Dan pas je het aan in de Deco app

    Probeer een andere internetpoort

    Sluit de internetkabel aan op een van de andere internetpoorten van het modem.
     
    Werkt je internet nog steeds niet? Dan kun je de internetkabel het beste vervangen door een kabel van hogere kwaliteit (minimaal CAT5e). 

    Wifi-snelheid verbeteren

    Je internet is sneller als je een kabel gebruikt en wifi is altijd wat trager. Dat is normaal. Je kunt wel zelf je wifi-snelheid wat verbeteren. Test je verbinding en ga aan de slag met onze tips.

    Controleer of je apparaat goed werkt

    Zet je apparaat eens helemaal uit en weer aan, verbind opnieuw met het internet of start de probleemoplosser van Windows of Mac.

    Hulp van een expert

    Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo). 

    Je wifi versterken

    • Snelle installatie met de SmartWifi app
    • Verdeel de wifi over je apparaten
    • Probeer het uit vanaf 2,50 euro per maand
  • Ons advies

    Ons advies

    Even alles op een rij:

    • Je hebt problemen met internetten via de kabel
    • Het lampje op je modem brandt, het signaal komt goed binnen
    • Je hebt wifi-versterkers
    • Je Mediabox XL is verbonden met je modem
    Dit kun je doen:
    Ons advies

    Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!

    Verbind je Mediabox XL niet met je modem

    De Mediabox XL heeft een intern modem. Als je de box via een internetkabel verbindt met een ander modem, ontstaat er een dubbel netwerk. Dit geeft problemen met internetten. 

    Controleer of je apparaat goed werkt

    Zet je apparaat eens helemaal uit en weer aan, verbind opnieuw met het internet of start de probleemoplosser van Windows of Mac.

    Hulp van een expert

    Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo). 

    Je wifi versterken

    • Snelle installatie met de SmartWifi app
    • Verdeel de wifi over je apparaten
    • Probeer het uit vanaf 2,50 euro per maand
  • Ons advies

    Ons advies

    Even alles op een rij:

    • Je hebt problemen met internetten via de kabel
    • Je gebruikt geen wifi-versterkers
    • Je modem doet het wel
    • Een andere kabel gebruiken, helpt niet
    Dit kun je doen:
    Ons advies

    Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!

    Probeer een andere internetpoort

    Sluit de internetkabel aan op een van de andere internetpoorten van het modem.
     
    Werkt je internet nog steeds niet? Dan kun je de internetkabel het beste vervangen door een kabel van hogere kwaliteit (minimaal CAT5e). 

    Wifi-snelheid verbeteren

    Je internet is sneller als je een kabel gebruikt en wifi is altijd wat trager. Dat is normaal. Je kunt wel zelf je wifi-snelheid wat verbeteren. Test je verbinding en ga aan de slag met onze tips.

    Controleer of je apparaat goed werkt

    Zet je apparaat eens helemaal uit en weer aan, verbind opnieuw met het internet of start de probleemoplosser van Windows of Mac.

    Hulp van een expert

    Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo). 

    Je wifi versterken

    • Snelle installatie met de SmartWifi app
    • Verdeel de wifi over je apparaten
    • Probeer het uit vanaf 2,50 euro per maand
  • Ons advies

    Ons advies

    Even alles op een rij:

    • Je hebt problemen met internetten via de kabel
    • Je gebruikt geen wifi-versterkers
    Dit kun je doen:
    Ons advies

    Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!

    Controleer de internetkabel

    Controleer of de internetkabel goed is aangesloten en in één van de 4 internetpoorten (INT) zit. Check of de kabel niet beschadigd is.
     
    Staat je modem in bridge-modus? Dan werkt er maar een internetpoort. Meestal is dit poort 1. Werkt dit niet probeer dan poort 2, 3 of 4.

    Probeer een andere internetpoort

    Sluit de internetkabel aan op een van de andere internetpoorten van het modem.
     
    Werkt je internet nog steeds niet? Dan kun je de internetkabel het beste vervangen door een kabel van hogere kwaliteit (minimaal CAT5e). 

    Wifi-snelheid verbeteren

    Je internet is sneller als je een kabel gebruikt en wifi is altijd wat trager. Dat is normaal. Je kunt wel zelf je wifi-snelheid wat verbeteren. Test je verbinding en ga aan de slag met onze tips.

    Hulp van een expert

    Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo). 

    Je wifi versterken

    • Snelle installatie met de SmartWifi app
    • Verdeel de wifi over je apparaten
    • Probeer het uit vanaf 2,50 euro per maand
  • Ons advies

    Ons advies

    Even alles op een rij:

    • Je gebruikt TP-Link pods
    • Het blauwe lampje brandt
    • Je hebt een slechte verbinding op al je apparaten
    Dit kun je doen:
    Ons advies

    Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!

    Controleer het lampje op de pods

    Knippert het blauwe lampje? Dan is de pod klaar voor installatie. Tik in de Deco app op 'De LED van de Deco's knipperen blauw' en de installatie begint. 

    Brandt het blauwe lampje continue? Dan is de installatie nog bezig. Als de installatie klaar is, brandt het lampje wit of groen. 

    Controleer de status in de Deco app

    Open de Deco app en druk op het wereldbol icoontje en je ziet de status van de pods. Misschien is er een update gaande. 

    Hulp van een expert

    Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo). 

  • Ons advies

    Ons advies

    Even alles op een rij:

    • Je gebruikt TP-Link pods
    • Je hebt een slechte verbinding op één van je apparaten
    Dit kun je doen:
    Ons advies

    Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!

    Voorkom verstoringen

    De precieze plek van je modem is belangrijk. Soms werkt de wifi-verbinding niet goed, omdat andere apparaten het signaal verstoren. 

    Gebruik je eigen wifi

    Misschien staat je smartphone nog op mobiele data ingesteld. Of is je apparaat niet met je thuisnetwerk verbonden, maar met het netwerk van je buren.

    Zet de wifi van je modem uit

    Als de wifi van je modem aanstaat, zenden zowel het modem als de TP-Link pods een wifi-netwerk uit. Dit botst met elkaar. Zet daarom de wifi op je modem uit. 

    Controleer of je apparaat goed werkt

    Zet je apparaat eens helemaal uit en weer aan, verbind opnieuw met het internet of start de probleemoplosser van Windows of Mac.

    Een kabel tussen je modem en vaste apparaten

    Voor sneller en beter internet sluit je de tv, Mediabox Next of Next Mini, (spel)computer en muziekboxen aan met een internetkabel (UTP).

    Zo hou je ook genoeg wifi-signaal over voor je mobiele telefoon, tablet en slimme thermostaat. Win win.

    Hulp van een expert

    Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo). 

  • Zijn je modem en pods online?

    Controleer dit in de SmartWifi app. Ga onderaan het eerste scherm naar Apparaten. Daar zie je de status van je modem en pods.

  • Zijn je TP-Link pods online?

    Open de Deco app en druk op het wereldbol icoontje. Controleer hier de status van je wifi-versterkers. 

  • Welke kleur heeft het onderste lampje?

  • Ons advies

    Ons advies

    Even alles op een rij:

    • Je gebruikt TP-Link pods
    • De pods werken goed
    • Je hebt een slechte verbinding op al je apparaten
    Dit kun je doen:
    Ons advies

    Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!

    Controleer de status in de Deco app

    Open de Deco app en druk op het wereldbol icoontje en je ziet de status van de pods. Misschien is er een update gaande. 

    Wifi-snelheid verbeteren

    Staan je TP-Link pods wel in de juiste modus? Om de maximale wifi-snelheid te halen moet je snelle roaming inschakelen en de Deco's in Access point modus zetten. Dit doe je in de Deco app. 

    Voorkom verstoringen

    De precieze plek van je modem is belangrijk. Soms werkt de wifi-verbinding niet goed, omdat andere apparaten het signaal verstoren. 

    Controleer de stekker en de stroom

    Check of de stekker van de adapter nog goed in je modem en in het stopcontact zit. Druk de kabels nog eens goed vast.

    Kijk of er stroom op het stopcontact staat en probeer eventueel een ander stopcontact uit. Check ook nog even of het aan- uitknopje van je modem goed staat. Voor de zekerheid.

    Hulp van een expert

    Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo). 

  • Ons advies

    Ons advies

    Even alles op een rij:

    • Je gebruikt TP-Link pods
    • Het blauwe lampje brandt
    • Je hebt een slechte verbinding op al je apparaten
    Dit kun je doen:
    Ons advies

    Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!

    Controleer het lampje op de pods

    Knippert het blauwe lampje? Dan is de pod klaar voor installatie. Tik in de Deco app op 'De LED van de Deco's knipperen blauw' en de installatie begint. 

    Brandt het blauwe lampje continue? Dan is de installatie nog bezig. Als de installatie klaar is, brandt het lampje wit of groen. 

    Controleer de status in de Deco app

    Open de Deco app en druk op het wereldbol icoontje en je ziet de status van de pods. Misschien is er een update gaande. 

    Hulp van een expert

    Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo). 

  • Ons advies

    Ons advies

    Even alles op een rij:

    • Je gebruikt TP-Link pods
    • De lampjes op de pods branden niet
    • Je hebt een slechte verbinding op al je apparaten
    Dit kun je doen:
    Ons advies

    Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!

    Controleer de stekker en de stroom

    Check of de stekker van de adapter nog goed in je modem en in het stopcontact zit. Druk de kabels nog eens goed vast.

    Kijk of er stroom op het stopcontact staat en probeer eventueel een ander stopcontact uit. Check ook nog even of het aan- uitknopje van je modem goed staat. Voor de zekerheid.

    Herstart je modem en wifi-versterkers

    Een herstart van je TP-Link pods en modem lost vaak problemen op.

    Dit doe je door de stekker voor 30 seconden uit het stopcontact te halen. Daarna plaats je de stekker weer terug.
    Herstart eerst je modem en daarna je pods.

    Het kan tot een uur duren voordat je wifi het weer goed doet. 

    Hulp van een expert

    Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo). 

  • Ons advies

    Ons advies

    Even alles op een rij:

    • Je hebt een SmartWifi modem
    • Je wifi werkt ook niet op andere apparaten
    • Er brandt geen lampje op je modem
    Dit kun je doen:
    Ons advies

    Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!

    Controleer de stekker en de stroom

    Check of de stekker van de adapter nog goed in je modem en in het stopcontact zit. Druk de kabels nog eens goed vast.

    Kijk of er stroom op het stopcontact staat en probeer eventueel een ander stopcontact uit. Check ook nog even of het aan- uitknopje van je modem goed staat. Voor de zekerheid.

    Herstart je modem, daarna je versterkers

    Zet je modem uit en weer aan of trek de stekker even uit het stopcontact. Wacht ongeveer 15 minuten tot het lampje weer brandt.

    Herstart daarna je wifi-versterker. Ook hier duurt het een uur voor je wifi weer helemaal op snelheid is.

    Hulp van een expert

    Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo). 

  • Het witte lampje brandt op je modem

    Het witte lampje brandt op je modem

    Het signaal is goed. Laten we verder kijken wat er nog meer aan de hand kan zijn.

    Meer weten over de lampjes van je SmartWifi modem? Bekijk het overzicht op de Community.

  • Brandt het witte of groene lampje van je TP-Link pods?

    Brandt het witte of groene lampje op al je wifi-versterkers?

  • Welke kleur heeft het lampje?

  • Ons advies

    Ons advies

    Even alles op een rij:

    • Je gebruikt TP-Link pods
    • De witte of groene lampjes op de pods branden
    • Je hebt een slechte verbinding op al je apparaten
    Dit kun je doen:
    Ons advies

    Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!

    Geef je pods een goede plek

    Plaats de Deco pods niet meer dan 7 meter uit elkaar en plaats ze zo hoog en vrij mogelijk. Zorg minimaal voor een halve meter vrije ruimte rondom de pods. 

    Herstart je modem en wifi-versterkers

    Een herstart van je TP-Link pods en modem lost vaak problemen op.

    Dit doe je door de stekker voor 30 seconden uit het stopcontact te halen. Daarna plaats je de stekker weer terug.
    Herstart eerst je modem en daarna je pods.

    Het kan tot een uur duren voordat je wifi het weer goed doet. 

    Snellere wifi instellen

    Om de maximale wifi-snelheid te halen moet je snelle roaming inschakelen en de Deco pods in Access point modus zetten. Dit doe je in de Deco app. 

    Controleer of je apparaat goed werkt

    Zet je apparaat eens helemaal uit en weer aan, verbind opnieuw met het internet of start de probleemoplosser van Windows of Mac.

    Hulp van een expert

    Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo). 

  • Ons advies

    Ons advies

    Even alles op een rij:

    • Je hebt de zwarte wifi-versterker via internetkabel
    • De twee wifi-lampjes branden
    • De wifi-versterker heeft een slecht bereik
    Dit kun je doen:
    Ons advies

    Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!

    Gebruik een gele UTP poort

    Als de netwerkkabel in de blauwe poort van je Wifibooster zit, kan dit problemen geven. Sluit daarom de netwerkkabel aan op een van de gele poorten van de Wifibooster. 

    Gebruik het juiste wifi-netwerk

    Het kan dat je niet met het goede wifi-netwerk bent verbonden. Controleer dit in de instellingen van je apparaat. De naam van je wifi staat in de app of onderop het apparaat.

    Hulp van een expert

    Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo). 

    Je wifi versterken

    • Snelle installatie met de SmartWifi app
    • Verdeel de wifi over je apparaten
    • Probeer het uit vanaf 2,50 euro per maand
  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer of je internet kunt gebruiken op een ander apparaat in huis. Dat kan een andere mobiele telefoon, laptop of tablet zijn.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Het witte lampje brandt op je modem

    Het witte lampje brandt op je modem

    Het signaal is goed. Laten we verder kijken wat er nog meer aan de hand kan zijn.

  • Zijn je modem en pods online?

    Controleer dit in de SmartWifi app. Ga onderaan het eerste scherm naar Apparaten. Daar zie je de status van je modem en pods.

  • Het groene lampje brandt op je modem

    Het groene lampje brandt op je modem

    Het signaal is goed en je modem staat in bridge-modus.

    In bridge-modus zendt het modem geen wifi-signaal meer uit en werkt er nog maar 1 gele aansluiting. Deze aansluiting is met een internetkabel verbonden met je TP-link pod of een andere wifi-versterker. Het wifi-signaal is door de wifi-versterker overgenomen. 

  • Het groene lampje brandt op je modem

    Het groene lampje brandt op je modem

    Het signaal is goed en je modem staat in bridge-modus.

    In bridge-modus zendt het modem geen wifi-signaal meer uit en werkt er nog maar 1 gele aansluiting. Deze aansluiting is met een internetkabel verbonden met je TP-link pod of een andere wifi-versterker. Het wifi-signaal is door de wifi-versterker overgenomen. 

  • Het witte lampje brandt op je modem

    Het witte lampje brandt op je modem

    Het signaal is goed. Laten we verder kijken wat er nog meer aan de hand kan zijn.

  • Het groene lampje brandt op je modem

    Het groene lampje brandt op je modem

    Het signaal is goed en je modem staat in bridge-modus.

    In bridge-modus zendt het modem geen wifi-signaal meer uit en werkt er nog maar 1 gele aansluiting. Deze aansluiting is met een internetkabel verbonden met je TP-link pod of een andere wifi-versterker. Het wifi-signaal is door de wifi-versterker overgenomen. 

  • Het witte lampje brandt op je modem

    Het witte lampje brandt op je modem

    Het signaal is goed. Laten we verder kijken wat er nog meer aan de hand kan zijn.

  • Zijn je TP-Link pods online?

    Open de Deco app en druk op het wereldbol icoontje. Controleer hier de status van je wifi-versterkers. 

  • Het groene lampje brandt op je modem

    Het groene lampje brandt op je modem

    Het signaal is goed en je modem staat in bridge-modus.

    In bridge-modus zendt het modem geen wifi-signaal meer uit en werkt er nog maar 1 gele aansluiting. Deze aansluiting is met een internetkabel verbonden met je TP-link pod of een andere wifi-versterker. Het wifi-signaal is door de wifi-versterker overgenomen. 

  • Het witte lampje brandt op je modem

    Het witte lampje brandt op je modem

    Het signaal is goed. Laten we verder kijken wat er nog meer aan de hand kan zijn.

  • Wifi- en internetproblemen oplossen

    Internet en wifi hulp & advies | Klantenservice | Ziggo

    We helpen je met:

    • Controleren of er een bekende storing of gepland onderhoud is
    • Vinden van de mogelijke oorzaak van het probleem
    • Adviezen om je trage wifi of bekabelde internetproblemen op te lossen
  • Je wifi of bekabeld internet werken niet goed

    Dat is natuurlijk niet goed. Eerst kijken samen wat er met je wifi aan de hand is. Vaak werkt bekabeld internet ook weer, na een aantal aanpassingen.

    Is dat niet zo? Kom dan nog eens terug en klik op 'Internet (kabel)' in de stap hiervoor.

  • Je wifi en bekabeld internet werken niet goed

    Dat is natuurlijk niet goed. Eerst kijken samen wat er met je wifi aan de hand is. Vaak werkt bekabeld internet ook weer, na een aantal aanpassingen.

    Is dat niet zo? Kom dan nog eens terug en klik op 'Internet (kabel)' in de stap hiervoor.

  • Vraag een nieuw modem aan

    Je modem is verouderd. Neem contact op met onze klantenservice om een nieuw modem aan te vragen.

  • Gebruik je een wifi-versterker?

    Gebruik je een extra internetpunt of een wifi-versterker?

  • Welke kleur heeft het lampje?

  • Welke kleur heeft het lampje?

  • Welke kleur heeft het lampje?

  • Welke kleur heeft het lampje?

  • Werkt de wifi wel op een ander apparaat?

    Misschien is het apparaat waarop je wilt internetten niet goed ingesteld. Controleer of je internet kunt gebruiken op een ander apparaat in huis. Dat kan een andere mobiele telefoon, laptop of tablet zijn.

    Pak een andere mobiele telefoon, laptop of tablet die is verbonden met je eigen wifi-netwerk en open de internetbrowser. Ga naar ziggo.nl. Kom je op onze website?

  • Het groene lampje brandt op je modem

    Het groene lampje brandt op je modem

    Het signaal is goed en je modem staat in bridge-modus. 

    In bridge-modus zendt het modem geen wifi-signaal meer uit en werkt alleen nog de gele poort 1. Het wifi-signaal is overgenomen door je TP-link pods of andere wifi-versterkers. 

    Meer weten over de lampjes van je SmartWifi modem? Bekijk de uitleg over de lampjes op onze community

  • Vraag een nieuw modem aan

    Je modem is verouderd. Neem contact op met onze klantenservice om een nieuw modem aan te vragen.

  • Gebruik je een wifi-versterker?

    Gebruik je een extra internetpunt of een wifi-versterker?

  • Een storing of onderhoud in je buurt?

    Als er werkzaamheden in je buurt zijn of een storing in ons netwerk, kan het internet niet goed werken.

    Wat is je adres?

    Vul je postcode en huisnummer in.

  • Welk wifi-modem heb je?

  • Welke wifi-versterker gebruik je?

    Gebruik het liefst één type wifi-versterker. Dit zorgt voor de beste verbinding. Heb je verschillende type wifi-versterkers? Kijk dan bij onze slimme wifi-versterkers en vervang ze.

  • Welk wifi-modem heb je?

  • Welke kleur heeft het lampje?

  • Waar heb je problemen mee?

  • Heb je een Mediabox XL die verbonden is met je modem?

    Gebruik je de Mediabox XL als wifi-modem? 

  • Heb je een Mediabox XL die verbonden is met je modem?

    Gebruik je de Mediabox XL als wifi-modem? 

  • Ons advies

    Ons advies

    Even alles op een rij:

    • Je hebt een SmartWifi modem
    • Er brandt een rood of groen knipperend lampje op je modem
    Dit kun je doen:
    Ons advies

    Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!

    Controleer de kabel bij de hoofdaansluiting

    Test of de coaxkabel niet beschadigd is door deze los te halen uit de hoofdaansluiting (of de splitter) én uit het modem. Druk de kabel daarna weer stevig terug. 

    Werkt het nu wel? Fijn! Maar het kan helpen om een nieuwe coaxkabel te gaan gebruiken. Vraag een nieuwe kabel aan bij onze klantenservice.

    Herstart je modem, daarna je versterkers

    Zet je modem uit en weer aan of trek de stekker even uit het stopcontact. Wacht ongeveer 15 minuten tot het lampje weer brandt.

    Herstart daarna je wifi-versterker. Ook hier duurt het een uur voor je wifi weer helemaal op snelheid is.

     Aan- en uitzetknop

    Hulp van onze specialist

    De adviezen gevolgd en werkt je internet nog niet goed? Chat dan met een van onze specialisten. Deze helpt je graag verder.
    Komen jullie er samen niet uit? Dan maakt de specialist een afspraak met de monteur.

    Hulp van een expert

    Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo). 

  • Ons advies

    Ons advies

    Even alles op een rij:

    • Je hebt een SmartWifi modem
    • Je wifi werkt ook niet op andere apparaten
    • Er brandt geen lampje op je modem
    Dit kun je doen:
    Ons advies

    Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!

    Controleer de stekker en de stroom

    Check of de stekker van de adapter nog goed in je modem en in het stopcontact zit. Druk de kabels nog eens goed vast.

    Kijk of er stroom op het stopcontact staat en probeer eventueel een ander stopcontact uit. Check ook nog even of het aan- uitknopje van je modem goed staat. Voor de zekerheid.

    Herstart je modem, daarna je versterkers

    Zet je modem uit en weer aan of trek de stekker even uit het stopcontact. Wacht ongeveer 15 minuten tot het lampje weer brandt.

    Herstart daarna je wifi-versterker. Ook hier duurt het een uur voor je wifi weer helemaal op snelheid is.

    Hulp van een expert

    Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo). 

  • Ons advies

    Ons advies

    Even alles op een rij:

    • Je gebruikt TP-Link pods
    • De pods werken goed
    • Je hebt een slechte verbinding op al je apparaten
    Dit kun je doen:
    Ons advies

    Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!

    Controleer de status in de Deco app

    Open de Deco app en druk op het wereldbol icoontje en je ziet de status van de pods. Misschien is er een update gaande. 

    Wifi-snelheid verbeteren

    Staan je TP-Link pods wel in de juiste modus? Om de maximale wifi-snelheid te halen moet je snelle roaming inschakelen en de Deco's in Access point modus zetten. Dit doe je in de Deco app. 

    Voorkom verstoringen

    De precieze plek van je modem is belangrijk. Soms werkt de wifi-verbinding niet goed, omdat andere apparaten het signaal verstoren. 

    Controleer de stekker en de stroom

    Check of de stekker van de adapter nog goed in je modem en in het stopcontact zit. Druk de kabels nog eens goed vast.

    Kijk of er stroom op het stopcontact staat en probeer eventueel een ander stopcontact uit. Check ook nog even of het aan- uitknopje van je modem goed staat. Voor de zekerheid.

    Hulp van een expert

    Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo). 

  • Ons advies

    Ons advies

    Even alles op een rij:

    • Je gebruikt TP-Link pods
    • De lampjes op de pods branden niet
    • Je hebt een slechte verbinding op al je apparaten
    Dit kun je doen:
    Ons advies

    Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!

    Controleer de stekker en de stroom

    Check of de stekker van de adapter nog goed in je modem en in het stopcontact zit. Druk de kabels nog eens goed vast.

    Kijk of er stroom op het stopcontact staat en probeer eventueel een ander stopcontact uit. Check ook nog even of het aan- uitknopje van je modem goed staat. Voor de zekerheid.

    Herstart je modem en wifi-versterkers

    Een herstart van je TP-Link pods en modem lost vaak problemen op.

    Dit doe je door de stekker voor 30 seconden uit het stopcontact te halen. Daarna plaats je de stekker weer terug.
    Herstart eerst je modem en daarna je pods.

    Het kan tot een uur duren voordat je wifi het weer goed doet. 

    Hulp van een expert

    Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo). 

  • Ons advies

    Ons advies

    Even alles op een rij:

    • Je gebruikt TP-Link pods
    • Het rode lampje brandt 
    • Je hebt een slechte verbinding op al je apparaten
    Dit kun je doen:
    Ons advies

    Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!

    Geef je pods een goede plek

    Plaats de Deco pods niet meer dan 7 meter uit elkaar en plaats ze zo hoog en vrij mogelijk. Zorg minimaal voor een halve meter vrije ruimte rondom de pods. 

    Herstart je modem en wifi-versterkers

    Een herstart van je TP-Link pods en modem lost vaak problemen op.

    Dit doe je door de stekker voor 30 seconden uit het stopcontact te halen. Daarna plaats je de stekker weer terug.
    Herstart eerst je modem en daarna je pods.

    Het kan tot een uur duren voordat je wifi het weer goed doet. 

    Hulp van een expert

    Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo). 

  • Ons advies

    Ons advies

    Even alles op een rij:

    • Je hebt een SmartWifi modem
    • Er brandt een rood of groen knipperend lampje op je modem
    Dit kun je doen:
    Ons advies

    Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!

    Controleer de kabel bij de hoofdaansluiting

    Test of de coaxkabel niet beschadigd is door deze los te halen uit de hoofdaansluiting (of de splitter) én uit het modem. Druk de kabel daarna weer stevig terug. 

    Werkt het nu wel? Fijn! Maar het kan helpen om een nieuwe coaxkabel te gaan gebruiken. Vraag een nieuwe kabel aan bij onze klantenservice.

    Herstart je modem, daarna je versterkers

    Zet je modem uit en weer aan of trek de stekker even uit het stopcontact. Wacht ongeveer 15 minuten tot het lampje weer brandt.

    Herstart daarna je wifi-versterker. Ook hier duurt het een uur voor je wifi weer helemaal op snelheid is.

     Aan- en uitzetknop

    Hulp van onze specialist

    De adviezen gevolgd en werkt je internet nog niet goed? Chat dan met een van onze specialisten. Deze helpt je graag verder.
    Komen jullie er samen niet uit? Dan maakt de specialist een afspraak met de monteur.

    Hulp van een expert

    Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo). 

  • Ons advies

    Ons advies

    Even alles op een rij:

    • Je hebt de wifi-versterker via stopcontact
    • Je wifi werkt wel op een ander apparaat
    Dit kun je doen:
    Ons advies

    Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!

    Voorkom verstoringen

    De precieze plek van je modem is belangrijk. Soms werkt de wifi-verbinding niet goed, omdat andere apparaten het signaal verstoren. 

    Gebruik je eigen wifi

    Misschien staat je smartphone nog op mobiele data ingesteld. Of is je apparaat niet met je thuisnetwerk verbonden, maar met het netwerk van je buren.

    Een kabel tussen je modem en vaste apparaten

    Voor sneller en beter internet sluit je de tv, Mediabox Next of Next Mini, (spel)computer en muziekboxen aan met een internetkabel (UTP).

    Zo hou je ook genoeg wifi-signaal over voor je mobiele telefoon, tablet en slimme thermostaat. Win win.

    Hulp van een expert

    Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo). 

    Je wifi versterken

    • Snelle installatie met de SmartWifi app
    • Verdeel de wifi over je apparaten
    • Probeer het uit vanaf 2,50 euro per maand
  • Ons advies

    Ons advies

    Even alles op een rij:

    • Je hebt de wifi-versterker via stopcontact
    • Je hebt een slechte wifi-verbinding
    Dit kun je doen:
    Ons advies

    Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!

    Herstart eerst je modem

    Een herstart van je modem lost vaak al problemen op. Druk op de aan- uitknop of haal de stekker van je modem even uit het stopcontact.

    Wacht ongeveer 7 minuten of tot het lampje op je modem weer brandt 

    Herstart nu je wifi-versterkers

    Herstart nu je wifi-versterkers één voor één door ze even uit het stopcontact te halen en weer terug te stoppen.

    Het kan daarna tot een uur duren voordat je wifi weer op snelheid is. 

    Hulp van een expert

    Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo). 

    Je wifi versterken

    • Snelle installatie met de SmartWifi app
    • Verdeel de wifi over je apparaten
    • Probeer het uit vanaf 2,50 euro per maand
  • Ons advies

    Ons advies

    Even alles op een rij:

    • Je hebt een SmartWifi modem
    • Je gebruikt SmartWifi pods
    • Je modem en pods zijn offline
    Dit kun je doen:
    Ons advies

    Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!

    Herstart je modem en pods

    Een herstart van je pods en modem lost vaak al problemen op. Herstart eerst je modem en daarna je pods.

    Het kan tot 24 uur duren voordat je wifi het weer goed doet. 

    Voorkom verstoringen

    De precieze plek van je modem is belangrijk. Soms werkt de wifi-verbinding niet goed, omdat andere apparaten het signaal verstoren. 

    Geef je pods een betere plek

    Plaats de SmartWifi pods niet meer dan 7 meter uit elkaar en plaats ze zo hoog en vrij mogelijk. Zorg minimaal voor een halve meter vrije ruimte rondom de pods. 

    Gebruik je eigen wifi

    Misschien staat je smartphone nog op mobiele data ingesteld. Of is je apparaat niet met je thuisnetwerk verbonden, maar met het netwerk van je buren.

    Hulp van een expert

    Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo). 

    Stel zelf je wifi in

    Met de SmartWifi app

    • Stel je eigen netwerk in
    • Controleer de wifi-kwaliteit
    • Verbeter je wifi met de Thuisscan
  • Ons advies

    Ons advies

    Even alles op een rij:

    • Je hebt de zwarte wifi-versterker via internetkabel
    • De twee wifi-lampjes branden
    • Je wifi-bereik is niet optimaal
    Dit kun je doen:
    Ons advies

    Dit is het advies van onze Wifi Crew specialisten!

    Gebruik een gele UTP poort

    Sluit de netwerkkabel aan op een gele poort van je wifi-versterker. Als je een blauwe poort gebruikt, kan dit problemen geven.

    Voorkom verstoringen

    De precieze plek van je modem is belangrijk. Soms werkt de wifi-verbinding niet goed, omdat andere apparaten het signaal verstoren. 

    Geef je wifi-versterkers een betere plek

    Plaats je Wifibooster zo hoog en vrij mogelijk. Je voorkomt daarmee verstoring van het wifi-signaal door andere apparaten en het zorgt voor een beter wifi-bereik. 

    Hulp van een expert

    Chat met onze Wifi Crew of bel naar 0900-1884 of 1200 (vanaf een vaste lijn van Ziggo). 

    Je wifi versterken

    • Snelle installatie met de SmartWifi app
    • Verdeel de wifi over je apparaten
    • Probeer het uit vanaf 2,50 euro per maand