Overslaan en ga naar inhoud

E16 of E19-melding

E16 of E19-melding

  • Bezig met laden...

  • Wacht nog even af

    Het duurt maximaal 48 uur voor de zenders in je nieuwe pakket geactiveerd zijn. Wacht dus nog even af.
    Verschijnt de melding na 48 uur nog steeds in beeld? Volg dan dit stappenplan opnieuw.

  • Het probleem is opgelost

    Help jij andere mensen verder? Deel je kennis in de Ziggo Community

  • Contact We gaan het samen verder oplossen

    Bel of chat met onze Klantenservice. We gaan je verder helpen.

  • Inloggen op Mijn Ziggo

    In de volgende stap gaan we inloggen op Mijn Ziggo. Je kunt dit doen via je browser of via de Mijn Ziggo app.

    Hoe ga je inloggen op Mijn Ziggo?

  • Foutmeldingen E16 en E19

    E16-4, E19-4 of smartcard verlopen

    Je ziet een van de bovenstaande meldingen op je tv als je smartcard bijgewerkt moet worden. Dat gebeurt bijvoorbeeld als je digitale ontvanger een tijd niet is gebruikt of uit heeft gestaan. Het opnieuw activeren van je smartcard is gelukkig binnen 5 minuten geregeld. We leggen je in dit stappenplan uit hoe je dat doet.

    Voor we aan de slag gaan

    Is één van onderstaande situaties op jou van toepassing?

    • Je hebt de zender waarop je de foutcode ziet in de afgelopen 48 uur aan je zenderpakket toegevoegd.
    • Je hebt een nieuwe ontvanger (mediabox of CI+ Module) of smartcard binnen 48 uur na het bestellen al in huis.
  • Inloggen op Mijn Ziggo

    In de volgende stap gaan we inloggen op Mijn Ziggo. Je kunt dit doen via je browser of via de Mijn Ziggo app.

    Hoe ga je inloggen op Mijn Ziggo?

  • De smartcard is niet meer actief

    De smartcard is niet meer gekoppeld aan je abonnement. Hierdoor werkt deze niet meer.
    Je kunt helaas geen losse smartcard bestellen.

    Wil je informatie over een andere manier om televisie te kijken? Neem hiervoor contact met ons op.

  • Herstel je smartcard in de Mijn Ziggo app

    a.

    Tijdens het herstellen moet de smartcard zelf in je mediabox zitten en deze moet aanstaan.

    Heb je een CI+ module? Zorg dan dat de smartcard in de module zit en de televisie aanstaat. De chip van kaart hoort aan de dikke zijde van de module.

    b.

    Ga terug naar de Mijn Ziggo app.

    c.

    Druk op Producten.

    d.

    In het volgende scherm zie je de gegevens van je televisie abonnement.

    Hier staat ook een overzicht van je digitale ontvangers (dit kan een mediabox of CI+ Module zijn). Druk op de knop Hulp bij televisie bij de ontvanger waar je het probleem hebt.

    e.

    Druk op Zenders opnieuw ophalen.

    Het zenderaanbod wordt nu opnieuw opgehaald. Dit kan tot 15 minuten duren.

    f.

    Als je na een kwartier nog geen beeld hebt, zap dan eerst naar kanaal 14 (Ziggo Sport). Daar zou je beeld moeten hebben. Ga na ongeveer 1 minuut terug naar het kanaal waar je vandaan komt.

    Is de foutmelding nu verdwenen?

  • Smartcard opzoeken in de Mijn Ziggo app

    a.

    Open de Mijn Ziggo app.

    b.

    Ga naar Producten.

    c.

    Druk op Meer info bij de Ziggo Mediabox.

    d.

    Bekijk het smartcardnummer dat je net hebt opgezocht.

    Staat het smartcardnummer vermeld in de Mijn Ziggo app?

  • Smartcard opzoeken in Mijn Ziggo

    a.

    Log in op Mijn Ziggo.

    b.

    Druk op Naar je Producten.

    c.

    Druk op Mijn televisie beheren.

    d.

    Scroll naar beneden en zoek het smartcardnummer dat overeenkomt met het nummer van de smartcard uit de vorige stap.

    Staat het smartcardnummer vermeld in MijnZiggo?

  • Herstel je smartcard

    a.

    Tijdens het herstellen moet de smartcard zelf in je mediabox zitten en deze moet aanstaan.

    Heb je een CI+ module? Zorg dan dat de smartcard in de module zit en de televisie aanstaat. De chip van kaart hoort aan de dikke zijde van de module.

    b.

    Druk op Opnieuw ophalen.

    c.

    Het zenderaanbod wordt nu opnieuw opgehaald. Dit kan tot 15 minuten duren.

    d.

    Als je na een kwartier nog geen beeld hebt, zap dan eerst naar kanaal 14 (Ziggo Sport). Daar zou je beeld moeten hebben. Ga na ongeveer 1 minuut terug naar het kanaal waar je vandaan komt.

    Is de foutmelding nu verdwenen?

  • Je smartcard controleren

    a.

    Haal je CI+ Module uit je televisie.

    b.

    Haal de smartcard uit de module en noteer het 11-cijferige smartcardnummer dat op je smartcard geprint staat.

    c.

    Controleer nu of je smartcard correct in de CI+ Module zit. Als deze verkeerd om zit kan dit voor problemen zorgen. De sleuf van de CI+ Module (waarin je de smartcard plaatst), heeft aan de ene kant een brede kunststof rand en aan de andere kant een smalle kunststof rand.

    Plaats de smartcard zoals afgebeeld. De gekleurde sticker en de chip zitten aan dezelfde kant. 

    Plaats de smartcard met de chip aan de kant van de sticker

    d.

    Zorg nu dat je tv aanstaat. Plaats de CI+ Module zoals afgebeeld. 

    Een paar extra tips:

    • De brede kunststofrand steekt een beetje uit
    • De gekleurde sticker zit aan de kant van de muur 
  • Je smartcard controleren

    We gaan nu in Mijn Ziggo controleren of je smartcard goed geregistreerd staat onder je televisieabonnement.

    Voordat we dat doen hebben we gegevens nodig die op je smartcard staan. Loop dus even naar de digitale ontvanger waarbij je de foutmelding te zien krijgt.

    a.

    Haal je smartcard uit je digitale ontvanger.

    b.

    Noteer het 11-cijferige smartcardnummer dat op je smartcard geprint staat.

    c.

    Plaats je smartcard terug in je digitale ontvanger. Doe dit zoals afgebeeld. 

    Een paar tips:

    • De chip zit aan de bovenkant (vergelijkbaar met als je gaat pinnen)
    • Steek de kant met de chip in de ontvanger

    Wacht tot je de foutmelding weer in beeld ziet.

E16 of E19-melding

E16 of E19-melding

  • Bezig met laden...

  • Wacht nog even af

    Het duurt maximaal 48 uur voor de zenders in je nieuwe pakket geactiveerd zijn. Wacht dus nog even af.
    Verschijnt de melding na 48 uur nog steeds in beeld? Volg dan dit stappenplan opnieuw.

  • Het probleem is opgelost

    Help jij andere mensen verder? Deel je kennis in de Ziggo Community

  • Contact We gaan het samen verder oplossen

    Bel of chat met onze Klantenservice. We gaan je verder helpen.

  • Inloggen op Mijn Ziggo

    In de volgende stap gaan we inloggen op Mijn Ziggo. Je kunt dit doen via je browser of via de Mijn Ziggo app.

    Hoe ga je inloggen op Mijn Ziggo?

  • Foutmeldingen E16 en E19

    E16-4, E19-4 of smartcard verlopen

    Je ziet een van de bovenstaande meldingen op je tv als je smartcard bijgewerkt moet worden. Dat gebeurt bijvoorbeeld als je digitale ontvanger een tijd niet is gebruikt of uit heeft gestaan. Het opnieuw activeren van je smartcard is gelukkig binnen 5 minuten geregeld. We leggen je in dit stappenplan uit hoe je dat doet.

    Voor we aan de slag gaan

    Is één van onderstaande situaties op jou van toepassing?

    • Je hebt de zender waarop je de foutcode ziet in de afgelopen 48 uur aan je zenderpakket toegevoegd.
    • Je hebt een nieuwe ontvanger (mediabox of CI+ Module) of smartcard binnen 48 uur na het bestellen al in huis.
  • Inloggen op Mijn Ziggo

    In de volgende stap gaan we inloggen op Mijn Ziggo. Je kunt dit doen via je browser of via de Mijn Ziggo app.

    Hoe ga je inloggen op Mijn Ziggo?

  • De smartcard is niet meer actief

    De smartcard is niet meer gekoppeld aan je abonnement. Hierdoor werkt deze niet meer.
    Je kunt helaas geen losse smartcard bestellen.

    Wil je informatie over een andere manier om televisie te kijken? Neem hiervoor contact met ons op.

  • Herstel je smartcard in de Mijn Ziggo app

    a.

    Tijdens het herstellen moet de smartcard zelf in je mediabox zitten en deze moet aanstaan.

    Heb je een CI+ module? Zorg dan dat de smartcard in de module zit en de televisie aanstaat. De chip van kaart hoort aan de dikke zijde van de module.

    b.

    Ga terug naar de Mijn Ziggo app.

    c.

    Druk op Producten.

    d.

    In het volgende scherm zie je de gegevens van je televisie abonnement.

    Hier staat ook een overzicht van je digitale ontvangers (dit kan een mediabox of CI+ Module zijn). Druk op de knop Hulp bij televisie bij de ontvanger waar je het probleem hebt.

    e.

    Druk op Zenders opnieuw ophalen.

    Het zenderaanbod wordt nu opnieuw opgehaald. Dit kan tot 15 minuten duren.

    f.

    Als je na een kwartier nog geen beeld hebt, zap dan eerst naar kanaal 14 (Ziggo Sport). Daar zou je beeld moeten hebben. Ga na ongeveer 1 minuut terug naar het kanaal waar je vandaan komt.

    Is de foutmelding nu verdwenen?

  • Smartcard opzoeken in de Mijn Ziggo app

    a.

    Open de Mijn Ziggo app.

    b.

    Ga naar Producten.

    c.

    Druk op Meer info bij de Ziggo Mediabox.

    d.

    Bekijk het smartcardnummer dat je net hebt opgezocht.

    Staat het smartcardnummer vermeld in de Mijn Ziggo app?

  • Smartcard opzoeken in Mijn Ziggo

    a.

    Log in op Mijn Ziggo.

    b.

    Druk op Naar je Producten.

    c.

    Druk op Mijn televisie beheren.

    d.

    Scroll naar beneden en zoek het smartcardnummer dat overeenkomt met het nummer van de smartcard uit de vorige stap.

    Staat het smartcardnummer vermeld in MijnZiggo?

  • Herstel je smartcard

    a.

    Tijdens het herstellen moet de smartcard zelf in je mediabox zitten en deze moet aanstaan.

    Heb je een CI+ module? Zorg dan dat de smartcard in de module zit en de televisie aanstaat. De chip van kaart hoort aan de dikke zijde van de module.

    b.

    Druk op Opnieuw ophalen.

    c.

    Het zenderaanbod wordt nu opnieuw opgehaald. Dit kan tot 15 minuten duren.

    d.

    Als je na een kwartier nog geen beeld hebt, zap dan eerst naar kanaal 14 (Ziggo Sport). Daar zou je beeld moeten hebben. Ga na ongeveer 1 minuut terug naar het kanaal waar je vandaan komt.

    Is de foutmelding nu verdwenen?

  • Je smartcard controleren

    a.

    Haal je CI+ Module uit je televisie.

    b.

    Haal de smartcard uit de module en noteer het 11-cijferige smartcardnummer dat op je smartcard geprint staat.

    c.

    Controleer nu of je smartcard correct in de CI+ Module zit. Als deze verkeerd om zit kan dit voor problemen zorgen. De sleuf van de CI+ Module (waarin je de smartcard plaatst), heeft aan de ene kant een brede kunststof rand en aan de andere kant een smalle kunststof rand.

    Plaats de smartcard zoals afgebeeld. De gekleurde sticker en de chip zitten aan dezelfde kant. 

    Plaats de smartcard met de chip aan de kant van de sticker

    d.

    Zorg nu dat je tv aanstaat. Plaats de CI+ Module zoals afgebeeld. 

    Een paar extra tips:

    • De brede kunststofrand steekt een beetje uit
    • De gekleurde sticker zit aan de kant van de muur 
  • Je smartcard controleren

    We gaan nu in Mijn Ziggo controleren of je smartcard goed geregistreerd staat onder je televisieabonnement.

    Voordat we dat doen hebben we gegevens nodig die op je smartcard staan. Loop dus even naar de digitale ontvanger waarbij je de foutmelding te zien krijgt.

    a.

    Haal je smartcard uit je digitale ontvanger.

    b.

    Noteer het 11-cijferige smartcardnummer dat op je smartcard geprint staat.

    c.

    Plaats je smartcard terug in je digitale ontvanger. Doe dit zoals afgebeeld. 

    Een paar tips:

    • De chip zit aan de bovenkant (vergelijkbaar met als je gaat pinnen)
    • Steek de kant met de chip in de ontvanger

    Wacht tot je de foutmelding weer in beeld ziet.