Overslaan en ga naar inhoud

Foutcode CS2518

Deze code geeft aan dat het momenteel niet mogelijk is om verder te kijken.

Welke mediabox heb je?

Deze foutcode kan voorkomen op verschillende mediaboxen. Voor elke box beschrijven we wat je zelf kunt doen aan deze foutcode.

Je hebt gekozen voor de Next Mini

1. Controleer of er een storing is

2. Controleer de diagnostiek

Druk op 
 op je afstandsbediening.
Ga naar Instellingen (tandwieltje) > Netwerk > Diagnostiek
Je ziet nu de diagnostische informatie. Als er iets niet in orde is, zie je hier waar het probleem zit. Scroll naar beneden voor de uitslag van de test.

Diagnostisch scherm Mediabox Next

3. Probleem oplossen

Na de diagnose kun je dit zien staan:

Laten we kijken hoe het komt dat de mediabox geen verbinding heeft. Het stappenplan Verbinding controleren opent in een nieuw venster.

Laten we onderzoeken hoe het komt dat het modem geen signaal heeft. Het stappenplan Wifi- en internetproblemen oplossen opent in een nieuw venster.

Als de mediabox goed is aangesloten en het modem een werkende internetverbinding heeft, is er een storing aan onze kant. Je kunt daar zelf niets aan doen. Probeer het later opnieuw of check eerst of de storing al is opgelost. 

4. Stel je ontvanger opnieuw in

Welke digitale ontvanger je ook in huis hebt staan, we hebben altijd een bijpassend stappenplan voor je. Hiermee stel je binnen 5 minuten je ontvanger opnieuw in.

5. Herstart het modem

Zet het modem voor 10 seconden uit en daarna weer aan met de aan-uitknop. Of haal de stekker uit het stopcontact en stop 'm na 10 seconden weer terug. Wacht een paar minuten tot het modem helemaal is opgestart.

6. Is je mediabox via wifi verbonden?

Het is mogelijk dat je bij een verbinding via wifi ontdekt dat het wifi-signaal in de buurt van je box niet sterk genoeg (meer) is. Dit veroorzaakt storingen en kan de wifi-snelheid op andere apparaten vertragen. Voor de beste tv-ervaring èn betere wifi op je andere apparaten, sluit je de mediabox aan met de internetkabel. We denken graag met je mee hoe je dit het beste zou kunnen doen.

Alleen als je ècht geen internetkabel kunt aansluiten op de mediabox, kies dan voor wifi. Je kunt in dat geval overwegen om wifiboosters te gebruiken om het wifi-signaal te versterken.

7. Helpt dit niet?

Dat is vervelend. Helaas kun je zelf niet meer doen. We gaan je natuurlijk helpen om het probleem op te lossen. Neem contact met ons op. Vermeld daarbij de foutcode.

Vraag het de Community

Klanten en specialisten helpen je alles uit onze producten te halen. Samen weten we meer!

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.