-
Instellingen in de SmartWifi app
Druk in de SmartWifi app in de menubalk onderaan op Apparaten.
Druk op het Wifi-plaatje in het midden om naar de instellingen te gaan.
Hier staat de naam van je Wifi-netwerk. Druk op het potloodje om je naam en wachtwoord te wijzigen.
Pas je gegevens aan en druk op Opslaan.
Druk op Ga naar Instellingen om meteen het wifi-netwerk van je mobiel of tablet aan te passen.
-
Back-up je wifi-instellingen
Je wifi-instellingen zijn aangepast! Maak meteen een kopie (back-up) van je instellingen. Zo zet je de goede instellingen snel over naar een nieuw modem of zet je alles gemakkelijk weer terug als dat een keer nodig is.
Druk in de SmartWifi app in de menubalk onderaan op Home.
Druk linksboven op het tandwieltje om naar de instellingen te gaan.
Zet Back-up netwerkinstellingen aan.
-
Gelukt!
We zijn blij dat we je hebben kunnen helpen. Vind je het ook leuk om anderen te helpen? Deel dan je kennis op de Ziggo Community.
Heb je nog een andere vraag? Vind het antwoord via onze Klantenservice.
-
Gebruik de Deco app
In de Deco app van TP-Link:
- Verander je wifi-instellingen en je wifi-wachtwoord
- Maak je een veilig gastnetwerk
- Controleer je de snelheid van je wifi
Installeer de Deco app op je telefoon of tablet.
Of scan deze QR-code met je mobiele telefoon en download de app.
-
SmartWifi gebruiken
Met de SmartWifi app of SmartWifi web stel je je wifi thuis helemaal naar wens in. Log in met je Mijn Ziggo inloggegevens en je kunt meteen aan de slag.
In de SmartWifi app vind je standaard instellingen, zoals je wifi-wachtwoord en netwerknaam. In SmartWifi web kun je daarnaast ook dingen als DHCP, poort forwarding en MAC-filtering instellen.
Hoe wil je verder gaan?
-
Geavanceerde instellingen
Klik op Geavanceerde instellingen.
-
Draadloos
Klik in het menu op Draadloos.
-
Beveiliging
Klik in het menu op Beveiliging.
-
Nieuwe netwerknaam invullen
Typ bij 2,4 GHz wifi-configuratie achter Wifi-naam (SSID) een nieuwe naam voor je wifi-netwerk..
Ga omlaag naar de 5 GHz wifi-configuratie en voer achter Wifi-naam (SSID) ook deze nieuwe wifi-naam in.
-
Vraag een nieuw modem aan
Je modem is verouderd. Neem contact op met onze klantenservice om een nieuw modem aan te vragen.
-
Welke wifi-versterker heb je?
-
Wijzigingen toepassen
Druk op Wijzigingen toepassen.
De verbinding kan kort wegvallen. Dit duurt ongeveer 1 minuut. Hierna is er weer verbinding met het internet.
-
Gebruik je een wifi-versterker?
Gebruik je een wifi-versterker of een extra internetpunt?
-
Geef je wifi een eigen naam
Wijzig binnen 5 minuten de naam van je wifi
Een zelf gekozen naam voor je wifi thuis is handig om snel je eigen netwerk te herkennen. We helpen je de standaard naam van je wifi aan te passen.
Welk wifi-modem heb je?
-
Ga naar SmartWifi web
Klik op SmartWifi web gebruiken om naar je SmartWifi overzicht te gaan. Log in met je Mijn Ziggo gegevens.
Gebruik dan de Deco app voor het instellen en onderhouden van je wifi thuis. Deze app vind je in Google Play en de Apple App Store.
-
Open internet
a.
Verbind je apparaat met de wifi van je modem
Verbind je mobiele telefoon, tablet, pc of tablet met de wifi van je modem. Dit kan draadloos of met een internetkabel.
b.
Open je webbrowser
Open de webbrowser die je gebruikt, bijvoorbeeld Google Chrome, Safari of Microsoft Edge.
-
Inloggen op je wifi-modem
Typ http://192.168.178.1 in de adresbalk van je browser en druk op Enter.
Zie je geen inlogscherm?
Dan is er geen verbinding tussen je apparaat en het wifi-modem. Sluit je apparaat (pc of laptop) met een netwerkkabel rechtstreeks aan op het modem.
Typ http://192.168.178.1/ in de adresbalk van je browser en druk op Enter. Of klik hier http://192.168.178.1.
Zie je geen inlogscherm?
Dan is er geen verbinding tussen je apparaat en het wifi-modem. Sluit je apparaat (pc of laptop) met een netwerkkabel rechtstreeks aan op het modem.
-
Inloggen op het modem
Log in met het standaard wachtwoord van je modem. Dit staat op een sticker onderop het modem. Of het staat op een kaartje dat bij het modem zit.
Zet je wifi-modem dan terug naar fabrieksinstellingen met de reset-knop. Deze kun je indrukken met een pen of een paperclip. Als je modem weer is opgestart kun je het standaard wachtwoord gebruiken.
Klik op daarna op Doorgaan.