-
Optimaliseer je wifi-netwerk
a.
Open De smartWifi app en druk onderaan op Apparaten.
b.
Kies bij Optimaliseer je netwerk voor Ja, start.
Om je wifi te optimaliseren moet je mogelijk eenmalig het wifi-netwerk op je computer, smartphone en andere apparaten opnieuw instellen.
c.
Druk op Van start gaan en volg de stappen in de SmartWifi app.
-
Welk apparaat heb je?
-
Welke wifi-versterker heb je?
-
Welk SmartWifi modem heb je?
-
Vraag een nieuw modem aan
Je modem is verouderd. Neem contact op met onze klantenservice om een nieuw modem aan te vragen.
-
De beste instellingen gebruiken
Met de standaardinstellingen van dit wifi-modem is er één netwerknaam en zie je geen verschil tussen de 2,4 en 5 GHz verbinding. We adviseren deze standaard instellingen ongewijzigd te laten. Gebruik de SmartWifi app om over te schakelen naar de meest optimale netwerkinstellingen.
Downloaden kan via de Apple App Store of Google Play:
Gebruik dan de TP-Link Deco App voor het instellen en onderhouden van je wifi thuis. Ook deze app vind je bij Google Play en de Apple App Store.
-
Inloggen op je wifi-modem
Typ http://192.168.178.1 in de adresbalk van Google Chrome, Safari of het internetprogramma dat je gebruikt. Druk op Enter.
Kom je niet op het inlogscherm?
Dan is er geen verbinding tussen je apparaat en het modem. Sluit je apparaat (pc of laptop) met een netwerkkabel aan op het modem.
-
Inloggen op het modem
Log in met het standaard wachtwoord van je modem. Dit staat op een sticker onderop het modem. Of het staat op een kaartje dat bij het modem zit.
Zet je wifi-modem dan terug naar fabrieksinstellingen met de reset-knop. Deze kun je indrukken met een pen of een paperclip. Als je modem weer is opgestart kun je het standaard wachtwoord gebruiken.
Klik op daarna op Doorgaan.
-
Doorgaan
Klik op Doorgaan.
-
Terug naar fabrieksinstellingen
a.
Je wachtwoord vergeten?
Weet je het wachtwoord van je wifi niet meer? Zet dan het modem terug naar fabrieksinstellingen. Gebruik daarna het standaard wachtwoord.
b.
Reset je modem
Elk modem heeft een reset-knop. Deze moet je met een pen of de punt van een paperclip een paar seconden indrukken.
Wacht 5 minuten. Log nu in met het wachtwoord van je modem. Dit vind je onderop het modem op de sticker.
-
Geavanceerde instellingen
Klik op Geavanceerde instellingen.
-
Draadloos
Klik in het menu op Draadloos.
-
Draadloos signaal
Klik in het menu op Draadloos.
-
Handmatig kanaal instellen
Je modem kan signaal uitzenden op 2,4 GHz en 5 GHz. In dit voorbeeld wijzigen wij het wifi-kanaal van de 2,4 GHz frequentie.
Klik op Handmatig.
-
Kanaalbreedte instellen
Zet ik het midden van het scherm de Kanaalbreedte op 20 MHz.
-
Kanaal kiezen
Wijzig de Channel van Auto naar 1, 6 of 11
Kies altijd kanaal 1, 6 of 11 voor een goede wifi-verbinding. De overige kanalen overlappen elkaar. Hierdoor kunnen ze elkaar storen.
-
Instellingen opslaan
Druk op Instellingen opslaan.
De verbinding kan kort wegvallen. Dit duurt ongeveer 1 minuut. Hierna is er weer verbinding met het internet.
-
We gaan het samen verder oplossen
Bel of chat met onze Klantenservice. We gaan je verder helpen.
-
Het probleem is opgelost
Help jij andere mensen verder? Deel je kennis in de Ziggo Community.
-
Werkt het internet of de wifi niet goed?
We helpen je graag om zelf je wifi en vaste internetverbinding in huis te verbeteren.
Laat je wifi-punt zelf kiezen
Wij adviseren om het wifi-modem, Wifibooster of losse router op de Optimale SmartWifi instellingen of automatische kanaalselectie te laten staan. Je apparatuur kiest dan zelf het beste wifi-kanaal uit als je hem opnieuw opstart. Dit staat standaard zo ingesteld.
- Start je wifi-modem, losse router of Wifibooster opnieuw op door deze ongeveer 1 minuut van de stroom te halen en daarna weer aan te sluiten. Wanneer deze opstart wordt het beste wifi-kanaal gekozen.
Wil je zelf een vast kanaal instellen? Kies dan hieronder voor 'ik wil zelf een wifi-kanaal instellen' en we laten je zien hoe het werkt voor je wifi-modem, router of Wifibooster.
Zelf een vast wifi-kanaal instellen is geen structurele oplossing voor een trage of wegvallende wifi-verbinding. Je zult regelmatig een ander wifi-kanaal moeten instellen voor een blijvend effect.
-
Je hoeft niets te doen
Omdat je SmartWifi pods hebt kan je het kanaal niet zelf aanpassen. SmartWifi doet al het werk zelf om je wifi zo goed mogelijk te krijgen. Toch je wifi verbeteren? Bekijk onze tips om de beste plek voor je wifi pods te vinden.
-
Gebruik de Deco app
In de Deco app van TP-Link:
- Verander je wifi-instellingen en je wifi-wachtwoord
- Maak je een veilig gastnetwerk
- Controleer je de snelheid van je wifi
Installeer de Deco app op je telefoon of tablet.
Of scan deze QR-code met je mobiele telefoon en download de app.
-
Doorgaan
Klik op Doorgaan.