Omoda is een van de bekendste schoenenketens van Nederland. Het Zeeuwse familiebedrijf heeft een goed lopende webshop en maar liefst 22 fysieke filialen. Hoe zorgt Omoda voor die continu groeiende omzet?
Van bestelling tot bezorging
Vandaag voor 23:59 uur besteld, morgen in huis: dat is de belofte van Omoda. Maar wat moet er gebeuren om te zorgen dat het pakket binnen de beloofde tijd bij de klant wordt bezorgd?
Dag en nacht online
Als 60% van je omzet bestaat uit online verkoop, is downtime geen optie. Welke digitale infrastructuur heb je daarvoor nodig als online retailer? En wat doe je als je tóch uit de lucht bent?
Bekijk de video >>
De (online) klant is koning
Online reviews: je beste vriend, maar ook je grootste vijand. Want klanten worden steeds veeleisender en mondiger. Omoda weet precies hoe ze de klant on- en offline de beste service kunnen bieden.
Bekijk de video >>
5 tips voor online retailers
Vandaag voor 23:59 uur besteld, morgen in huis: dat is de belofte van Omoda. Maar wat moet er gebeuren om te zorgen dat het pakket binnen de beloofde tijd bij de klant wordt bezorgd?
Bekijk de video >>
Bereken je ideale uurtarief - en meer!
Binnenkort komt de Uitblinkersbundel uit, een interactief e-book met meer dan 60 ondernemerstips. Nieuwsgierig? Download vast de eerste drie hoofdstukken.
4 ondernemerstips van Omoda
Ook uitblinken als (online) retailer? Dit zijn de tips van Omoda
1. Stel geen langetermijndoelen
Volgens Omoda levert kortetermijndenken in de retailbranche de beste resultaten op. Zo kun je namelijk beter inspelen op trends en gaan klanten je steeds meer zien als autoriteit.
2. Zet de fysieke winkel in voor marketing
Voor Omoda is de fysieke winkel dé aanjager voor de webshop. Met een mooie winkel in een gezellige binnenstad inspireer je de klant. Dat betaalt zich later terug in online aankopen in je webshop.
3. Voorkom downtime
Offline zijn is de grootste killer voor je omzet als online retailer. Zorg voor een stabiel netwerk, met eventueel een back-up in de cloud zodat je altijd beschikbaar bent voor je klant.
4. Doe (bijna) alles voor online reviews
Klanten delen graag hun ervaringen online. Negatieve review? Ga niet in de verdediging, maar neem persoonlijk contact op met de klant. Vaak levert dat uiteindelijk toch een positief resultaat op.
Even voorstellen: de mannen achter Omoda
Lourus Verton (1968)
Lourus start in 1987 bij Omoda in Zierikzee, dat toen nog Verton Schoenen heette. Niet lang na de komst van Lourus opent Verton Schoenen een tweede filiaal in Middelharnis. Later volgen winkels in Vlissingen en Middelburg. Lourus houdt zich, samen met zijn vrouw en dochter, bezig met de aankoop en inrichting van nieuwe Omoda winkelpanden.
Wilhelm Verton (1972)
Wilhelm werkt sinds 1994 voor het familiebedrijf. Samen met zijn broer Lourus opent hij in datzelfde jaar nog twee nieuwe filialen. In 2000 dopen ze het bedrijf om tot Omoda. Vanaf 2005 investeren de broers veel in online verkoop en de webshop. Dat wordt uiteindelijk een doorslaand succes. Wilhelm volgt de ontwikkelingen in de schoenenbranche op de voet en bezoekt regelmatig beurzen in het buitenland.
Meer inspiratie en tips
Uitblinkers in Zaken
Word nog succesvoller als ondernemer! Kijk de kunst af bij onze andere Uitblinkers.
Nieuws en tips in je mailbox
Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang de nieuwste artikelen, tips en aanbiedingen in je mailbox.