Overslaan en ga naar inhoud

Tony's Chocolonely in Zaken

Winst én impact maken met chocolade

"Als ondernemer moet je overtuigd zijn van het feit dat je de wereld mooier kunt maken!"

Beluister deze én andere ondernemerstips in de podcast met Tony's Chocolonely eigenaar Henk Jan Beltman.

Documentaire Tony's Chocolonely

Een vrolijke verschijning in het chocoladeschap: de repen van Tony’s Chocolonely. Maar de missie van het bedrijf is bloedserieus: het voorgoed uitbannen van kindslavernij in de cacao-industrie. Onder leiding van 'Chief Chocolate Officer' Henk Jan Beltman zet Tony’s Chocolonely de gevestigde orde in de cacao-industrie flink onder druk. Waarom daar een chocoladepretpark mét achtbaan voor nodig is? Dat zie je in deze editie van Uitblinkers in Zaken.

Tony's Chocolonely over samenwerken

3x beter samenwerken

Hoe groter je organisatie, hoe complexer de communicatie. En dat maakt efficient samenwerken een uitdaging, zeker als je ook medewerkers in het buitenland hebt. Ontdek hoe een ‘kantoorbingo’ bijdraagt aan de onderlinge samenwerking bij Tony’s.
Bekijk de video >>

 

Elk jaar met 50% groeien? Zo doe je dat

Tony’s groeit exponentieel. Dat brengt wel de nodige uitdagingen met zich mee. Hoe bewaak je bijvoorbeeld de organisatiecultuur? En hoe blijf je je doelgroep verrassen? Tips van de mensen bij Tony’s Chocolonely.
Bekijk de video >>

 

Dít is de waarde van plezier maken

Hoe serieus de boodschap van je bedrijf ook is, je moet eerst de aandacht trekken voordat je doelgroep gaat luisteren. Bij Tony’s Chocolonely doen ze dat vooral door ‘fun’ toe te voegen. Een belangrijke factor in alles wat ze doen.
Bekijk de video >>

 

Zó bouw je een succesvolle onderneming

Je wordt niet zomaar marktleider in Nederland. Hoe bouw je aan een commercieel succesvol bedrijf als je missie niets met winstgevendheid te maken heeft? Chief Chocolate Officer Henk Jan Beltman geeft zijn vijf tips voor een succesvol bedrijf.
Bekijk de video >>

 

Henk Jan Beltman
Over eigenaar Henk Jan Beltman

Henk Jan ziet in 2010 een zakelijke kans in de overname van Tony’s Chocolonely, dat opgericht werd door naamgever Teun van der Keuken en zijn collega’s van de Keuringsdienst van waarde. Hij investeert alles wat hij heeft in de overname van het bedrijf. Met als doel er een commercieel succes van te maken.

Zijn eerste bezoek aan de cacao-plantages in West-Afrika maakt een enorme indruk op Beltman. De ideële missie van Tony’s komt hem dicht aan het hart te liggen. De drive om een succesvolle onderneming op te bouwen is groter dan ooit. In 2018 brengt hij het bedrijf naar een omzet van 55 miljoen euro, en wordt Tony’s Chocolonely marktleider in Nederland. 

star icon

Uitblinkers in Zaken

Word nog succesvoller als ondernemer!
Kijk de kunst af bij onze andere Uitblinkers.

mailbox icon

Nieuws en tips in je mailbox

Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang de nieuwste artikelen, tips en aanbiedingen in je mailbox.