Onze monteurs
Onze monteurs helpen graag met het installeren van producten en het oplossen van een storing in het netwerk. En je krijgt 28 dagen garantie op het uitgevoerde werk. Een fijn idee!
Welke monteur heb jij nodig?
Installeren
Ben je een nieuwe klant, net verhuisd of heb je een nieuw modem? Tot 8 weken na je verhuizing of de ontvangst van je pakket heb je recht op een gratis installatiemonteur.
Een storing verhelpen
Valt je modem uit, is je tv-signaal niet in orde of heb je een telefoonstoring? Dan komt onze storingsmonteur langs om de storing te verhelpen. Eigen apparatuur vervangt de monteur niet.
Extra service
Voor als je meer dan 5 eigen apparaten wilt laten installeren. Onze servicemonteur installeert een tv, computer of telefoon.
Installatiemonteur
Dit doet de installatiemonteur wel:
- Tot en met 5 apparaten naar keuze aansluiten (tv, computer of telefoon), draadloos of -indien gewenst- bekabeld
- Ziggo-apparaten (mediabox, CI+ Module, SmartWifi Pods) aansluiten
- Binnenkomend signaal op de hoofdaansluiting checken, eventueel de wandcontactdoos vervangen
- Plaatsen van signaalversterker (als dit nodig is) om Ziggo-apparatuur te laten werken
- Kabels wegwerken in een aanwezige kabelgoot of langs de plint
- Belangrijke tv- en internetinstellingen checken en kijken of alles goed werkt
- Helpen met instellen en configureren van Ziggo-diensten, zoals e-mail, beveiligingssoftware en apps
- Bij Zakelijk Internet Pro ook extra diensten, zoals Multi Wifi installeren
Dit doet de installatiemonteur niet:
- Kabels wegwerken in de muur, constructiewerkzaamheden en boren
Storingsmonteur
Dit doet de storingsmonteur wel:
- Problemen vanaf het Ziggo netwerk tot aan de hoofdaansluiting oplossen
- Kapotte Ziggo apparaten vervangen
- Zorgen dat je altijd binnen 16 uur weer in bedrijf bent, bij Zakelijk Internet Pro
Dit doet de storingsmonteur niet:
- Storingen in eigen apparaten oplossen
- Eigen apparatuur vervangen
- Kabels wegwerken in de muur, constructiewerkzaamheden en boren
Tegen betaling:
- Werkzaamheden aan eigen apparatuur of kabels en stekkers in huis om de storing op te lossen*
* Dit kost € 50 (incl. btw), inclusief alle benodige materialen.
Servicemonteur
Dit doet de servicemonteur wel:
- Extra apparatuur aansluiten, zoals een tv, computer of telefoon
Dit doet de servicemonteur niet:
- Kabels wegwerken in de muur, constructiewerkzaamheden en boren
Tegen betaling:
- Extra apparatuur aansluiten (wanneer je meer dan 5 eigen apparaten aangesloten wilt hebben). Eerste half uur kost € 40 (incl. btw), daarna betaal je € 15 (incl. btw) per kwartier. Extra materiaal tegen kostprijs.
Afspraak wijzigen of afzeggen
Wijzig of annuleer een geplande afspraak uiterlijk 2 werkdagen van tevoren. Ben je niet aanwezig op het tijdstip van de gemaakte afspraak? Dan berekenen we de voorrijkosten.
Wanneer komt de monteur langs?
De monteur komt in één van deze tijdsblokken langs. Bij het maken van je afspraak kun je zelf een tijdsblok kiezen voor de aankomsttijd:
- Tussen 8.00 en 11.00 uur
- Tussen 10.30 en 13.30 uur
- Tussen 13.00 en 16.00 uur
- Tussen 15.30 en 18.30 uur
- Tussen 18.00 en 21.00 uur
Houdt er rekening mee dat de monteur ongeveer 1 uur nodig heeft voor de werkzaamheden.
Voor een aantal werkzaamheden en in bepaalde regio’s kun je 's avonds geen afspraak plannen. We werken met onze eigen Ziggo-monteurs en met monteurs van partnerbedrijven zoals Guidion en Circet.
Houd je legitimatie bij de hand
Zorg dat je bij de afspraak aanwezig bent, je moet je namelijk kunnen legitimeren.
Kun je echt niet aanwezig zijn? Laat dan iemand anders de monteur ontvangen. Diegene moet ouder zijn dan 18 jaar en een geldig legitimatiebewijs hebben. Zet op papier dat deze persoon gemachtigd is om eenmalig namens jou te tekenen voor deze afspraak. Onderteken daarna de machtiging.