Overslaan en ga naar inhoud

Inflatiecorrectie

We passen onze tarieven aan. Wat betekent dit?

Door inflatie stijgen de prijzen in Nederland elk jaar. Hierdoor stijgen ook onze kosten. Jaarlijks stelt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vast met hoeveel procent de prijzen gemiddeld gestegen zijn (het inflatiepercentage). Voor 2023 heeft het CBS het gemiddelde inflatiepercentage vastgesteld op 3,8%. 

Bent u op zoek naar informatie over de inflatiecorrectie van onze diensten in het kleinzakelijke portfolio? Klik dan hier.

Veelgestelde vragen over inflatiecorrectie

De prijzen in Nederland stijgen ieder jaar opnieuw. Deze prijsinflatie heeft op haar beurt ook effect op onze kosten. Als gevolg hiervan, verhogen wij onze prijzen met het gemiddelde inflatiepercentage dat vorig jaar is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Dit noemen we ook wel de inflatiecorrectie. 

Er zijn twee zaken die tot ons besluit hebben geleid om de prijzen te verhogen.    

Alles wordt duurder in Nederland. De flink gestegen energiekosten merken wij ook. Om te zorgen dat we iedere dag een stabiele verbinding aan klanten bieden gebruiken we veel energie voor het netwerk en de datacenters. Ook de kosten voor materiaal, techniek en arbeidsloon zijn flink gestegen sinds vorig jaar.       

Naast de kostenstijging groeit de vraag naar internetsnelheid en capaciteit jaarlijks nog altijd met 20%. Onze klanten zijn steeds vaker online, werken ‘hybride’ thuis, op kantoor en onderweg en met meer apparaten tegelijk. Deze aanhoudende groei van de vraag vereist op zijn beurt investeringen om onze klanten de best mogelijke service te kunnen blijven bieden.  

Per 1 mei passen wij op een deel van de tarieven van onze diensten in het MKB- en Grootzakelijke portfolio een inflatiecorrectie toe van 3,8%. Het gaat hierbij om het grootste deel van de vaste connectiviteitsdiensten van zowel Ziggo Zakelijk als Vodafone Business. De exacte impact verschilt per klant en zal kleiner dan of gelijk aan 3,8% zijn. 

De aangepaste tarieven gaan in per 1 mei 2024.  Op uw factuur zult u dit pas merken vanaf 1 oktober 2024. Omdat we het graag goed doen hebben we hier iets langer de tijd voor nodig. De indexatie zal dan met terugwerkende kracht berekend worden vanaf 1 mei 2024 en te vinden zijn op uw facturen vanaf oktober. 

Om te zorgen dat de indexatie voor iedere klant correct verloopt, hebben we hier iets langer de tijd voor nodig. De indexatie zal daarom met terugwerkende kracht berekend worden vanaf 1 mei 2024 en te vinden zijn op uw facturen vanaf oktober. 

De impact van de inflatiecorrectie is per klant verschillend en is afhankelijk van het aantal aansluitingen en diensten die u afneemt.  

De mogelijkheid een inflatiecorrectie toe te passen is onderdeel van de Algemene Voorwaarden Zakelijke Markt. Daarom is het niet mogelijk om voortijdig uw contract kosteloos te ontbinden. Er bestaat enkel een wettelijk opzegrecht als op een eerdere datum dan contractueel vastgelegd wordt geïndexeerd.  

Mocht u na het lezen van deze veelgestelde vragen nog steeds vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met uw Accountmanager. 

Zijn er nog zaken onduidelijk of heb je een algemene vraag over je zakelijke abonnement? Onze medewerkers staan voor je klaar met persoonlijk advies.