Blacklisting
Blacklists worden bijgehouden door onafhankelijke beveiligingsbedrijven. E-mailproviders zoals Gmail en Hotmail gebruiken blacklists om klanten te beschermen tegen spam.
Blacklists worden bijgehouden door onafhankelijke beveiligingsbedrijven. E-mailproviders zoals Gmail en Hotmail gebruiken blacklists om klanten te beschermen tegen spam.
De letterlijke vertaling van blacklist is ‘zwarte lijst’. Op een blacklist staan IP-adressen of e-mailservers waarvandaan spam is verstuurd. Als je IP-adres op een blacklist staat kan je geen e-mail meer versturen naar e-mailproviders die deze blacklist gebruiken.
Staat je IP-adres op een blacklist? Dit kan verschillende oorzaken hebben:
Sta je op een blacklist? Dan is het belangrijk om zo snel mogelijk actie te ondernemen, zodat je weer snel kan mailen.
Het is belangrijk dat al je apparaten in huis goed beveiligd zijn.
Zijn al je apparaten weer veilig? Laat dit eigenaar van de blacklist weten. Binnen 48 uur wordt je IP-adres van de blacklist afgehaald en kun je weer mailen.
Stuur je spam-berichten, dan zal niet iedereen deze ontvangen. Sommige worden ‘geweigerd’ en niet afgeleverd bij de ontvanger. Hiervan ontvang jij dan een automatisch een e-mailbericht in je mailbox. De website van de eigenaar van de blacklist staat staat meestal vermeld bovenin de automatisch geweigerde e-mail.
Laat het ons weten. We helpen je graag verder, zodat je weer snel kan mailen.
Natuurlijk willen we voorkomen dat je op een blacklist komt. Daarom houden we in de gaten of er spam wordt verstuurd vanaf het Ziggo netwerk en proberen we je hier op tijd voor te waarschuwen. Ook hebben we standaard spamfilters op het inkomende mailverkeer. Zo proberen we te voorkomen dat je apparaten geïnfecteerd raken door virussen. Helaas kunnen we geen 100% garantie bieden. Daarom is het nodig dat je je pc goed beveiligt.