Overslaan en ga naar inhoud

Hoe herken je phishing?

Internetcriminelen worden steeds creatiever in het vissen naar persoonlijke gegevens zoals wachtwoorden, bankrekeningnummers, pincodes, enzovoorts. We vinden het daarom belangrijk dat je zelf phishing kunt herkennen. Op deze pagina laten we je voorbeelden zien van phishingmails die in omloop zijn geweest en waarvan het leek alsof ze van Ziggo kwamen. Ook geven we uitleg hoe je deze e-mails en berichten als phishing herkent.

Als je een smartphone hebt, pas dan op voor FluBot. Dat is software die ongemerkt op je telefoon kan komen en een gevaar is voor jou en je telefoon.

Meer over FluBot

Bij ons gemeld Type Onderwerp Voorbeeld
27 December email Onderwerp: Verifieer je e-mailadres Voorbeeld
21 December email Onderwerp: Laatste herinneringsmail Voorbeeld
19 December email Onderwerp: Waarschuwing Accountprofielfout Voorbeeld
15 December email Onderwerp: Ziggo Gebruikersprivacybeleid Voorbeeld
14 December email Onderwerp: ACTIE VEREIST: vermijd alstublieft accountonderbrekinge Voorbeeld
10 December email Onderwerp: Actie Vereist Voorbeeld
09 December email Onderwerp: Ziggo-accountverificatie vereist: Voorbeeld
06 December email Onderwerp: ZIGGO-account gedeactiveerd ! Voorbeeld
04 December email Onderwerp: Vervaldatum Kennisgeving Voorbeeld
02 December email Subject: Update Voorbeeld
30 November email Subject: Authenticeer jezelf ZIGGO ! Voorbeeld
29 November email Onderwerp: controleer uw opslaglimiet van e-mailaccount  Voorbeeld
29 November email Onderwerp: Bevestig je e-mailadres Voorbeeld
29 November email Onderwerp: Belangrijk bericht: Accountfout opgemerkt Voorbeeld
29 November email  Onderwerp: Account Update Voorbeeld
Bij ons gemeld Type Onderwerp Voorbeeld
28 November email Onderwerp: Belangrijke beoordeling van accountbeveiliging Voorbeeld
25 November email Onderwerp: Uw nieuwe factuur staat voor u klaar Voorbeeld
23 November

email Onderwerp: Belangrijke beoordeling van accountbeveiliging Voorbeeld
23 November email Onderwerp: Authenticeer jezelf ZIGGO ! Voorbeeld
22 November email  Onderwerp: Verifieer uw account Voorbeeld
20 November email Onderwerp: Uw mailbox heeft 90% van zijn quotum overschreden Voorbeeld
20 November email Onderwerp: Actie vereist op November 20, 2022 Voorbeeld
17 November email Geen Voorbeeld
17 November email  Onderwerp: E-mailmelding over verlopen wachtwoord Voorbeeld
17 November email Onderwerp: ACTIE VEREIST: vermijd alstublieft accountonderbrekingen Voorbeeld
14 November email  Onderwerp: Melding verlopen wachtwoord Voorbeeld
14 November email Onderwerp: Activeer je Ziggo-account Voorbeeld
14 November email Onderwerp: Uw mailbox heeft 90% van zijn quotum overschreden Voorbeeld
08 November email Onderwerp: Bericht deactivering Ziggo e-mailaccount Voorbeeld
06 November email Onderwerp: Ziggo Accountprofiel Foutwaarschuwing Voorbeeld
02 November email  Onderwerp: Verzoek opnieuw instellen op 02/11/2022  Voorbeeld
01 November email  Onderwerp: Belangrijke mededeling: Onderhoudsactie vereist Voorbeeld
19 Oktober email Onderwerp: Verifieer uw account opnieuw om sluiting te voorkomen Voorbeeld
18 Oktober email Onderwerp: Belangrijk Ziggo-bericht! Om je account te activeren, heb je 48 uur! Voorbeeld
13 Oktober email Onderwerp: Uw nieuwe factuur Voorbeeld
11 Oktober email Onderwerp: Update verifiëren Voorbeeld
11 Oktober email Onderwerp: ZlGG0 factuur Voorbeeld
02 Oktober email Onderwerp:⛔RE: Uw restitutie xxxxx⛔ Voorbeeld
01 Oktober email Onderwerp: Aandacht Voorbeeld
28 September email Onderwerp: Belangrijke mededeling: Onderhoudsactie vereist Voorbeeld
16 September email Onderwerp: Uw account is geschorst Voorbeeld
7 September e-mai Onderwerp: Je hebt een nieuwe audionotitie ontvangen Voorbeeld
6 September e-mai Onderwerp:  ACTIE VEREIST: verifieer uw account Voorbeeld
29 Augustus e-mai Onderwerp: Update Voorbeeld
23 Augustus e-mail Onderwerp: BELANGRIJKE MEDEDELING: Gelieve uw account te verifiëren... Voorbeeld
22 Augustus e-mail Onderwerp: Bevestig uw wachtwoord  Voorbeeld
18 Augustus
e-mail Onderwerp: ACTIE VEREIST: verifieer uw account Voorbeeld
15 Augustus e-mail Onderwerp: Update Voorbeeld
15 Augustus e-mail Onderwerp: MERK OP Voorbeeld
10 Augustus   e-mail Onderwerp: Audio bericht voor Voorbeeld
4 Augustus   e-mail
Onderwerp: Update Voorbeeld
4 Augustus   e-mail Onderwerp: Identificeer jezelf Voorbeeld
2 Augustus   e-mail CONTROLEER UPDATE Voorbeeld
20 juli   e-mail Onderwerp: WAARSCHUWING Voorbeeld
11 juli   e-mail Onderwerp: Aandacht xxx@upcmail.nl Voorbeeld
09 juli   e-mail Onderwerp: Account Update Voorbeeld
07 juli   e-mail Onderwerp: Spraakbericht voor xxx@home.nl Voorbeeld
07 juli   e-mail Onderwerp: Account Update Voorbeeld
07 juli   e-mail Onderwerp: Voicemail bericht voor xxx@home.nl Voorbeeld
05 juli   e-mail Onderwerp: ** Account bijwerken **  Voorbeeld
28 juni   e-mail Actie vereist - Wachtwoord ingesteld om te verlopen. Voorbeeld
21 juni   e-mail Waarschuwing voor weinig ruimte!!! Voorbeeld
16 juni   e-mail Voorkom schorsing Voorbeeld
15 juni   e-mail
U heeft een in behandeling zijnde fax Voorbeeld
13 juni   e-mail Account Update Voorbeeld
9 juni e-mail Nieuw faxbericht ontvangen Voorbeeld
6 juni 2022 e-mail
CONTROLEER MAIL Voorbeeld
25 mei 2022 e-mail [e-mail adres] Voorbeeld
23 mei 2022 e-mail Je ontvangt deze e-mail omdat we de e-mailservice van Ziggo updaten Voorbeeld
20 mei 2022 e-mail Opschorting van e-mailaccount Voorbeeld
9 mei 2022 e-mail upc.nl password notification Voorbeeld
9 mei 2022 e-mail ChelloNL Opslag Voorbeeld
26 april 2022 e-mail Vereiste actie: uw e-mailadres verifiëren Voorbeeld
25 april 2022 e-mail U hebt 98,8% van de aan uw mailbox toegewezen dataruimte gebruikt Voorbeeld
1 april 2022 e-mail Reset your password Voorbeeld
18 maart 2022 e-mail Bewaar je wachtwoord | Bericht-ID:9ZV7-APFJ5K-ZDU3 Voorbeeld
14 maart 2022
e-mail
Hoі postmaster Voorbeeld
4 maart 2022
e-mail
Kennisgeving beëindiging e-mailaccount Voorbeeld
3 maart 2022 e-mail
Bewaar Je Wachtwoord | Dossier-875JDF55 Voorbeeld
28 februari 2022
e-mail
Dear abuse@upc.nl Voorbeeld
23 februari 2022
e-mail Wachtwoordmelding voor [naam] Voorbeeld
11 februari 2022
e-mail Verlopen mailbox Voorbeeld
9 februari 2022 e-mail
Wachtwoordmelding voor [e-mailadres] Voorbeeld
7 februari 2022 e-mail Belangrijke klant Voorbeeld
31 januari 2022 e-mail
Valideer uw account Voorbeeld
26 januari 2022 e-mail
Beste postmaster@ziggo.nl Voorbeeld
20 januari 2022 e-mail
Ziggo VOip Voorbeeld
10 januari 2022 e-mail Attentie gebruikers Voorbeeld
8 december 2021 sms Automatische incasso mislukt Voorbeeld
5 december 2021 e-mail Factuur: 61910B Voorbeeld

Hieronder kun je de voorbeelden zien van phishingmails die bij ons bekend zijn.

Onderwerp: Verifieer je e-mailadres

27 December 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd om uw e-mailadres te bevestigen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Laatste herinneringsmail

21 December 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd om uw account te upgraden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Waarschuwing Accountprofielfout

19 December 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een fout in uw account zit. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo Gebruikersprivacybeleid

15 December 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat de service voorwaarden zijn gewijzigd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: ACTIE VEREIST: vermijd alstublieft accountonderbrekinge

14 December 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw e-mail opgeheven wordt als u uw wachtwoord niet verifiërt. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Actie Vereist

10 December 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw e-mailopslagruimte moet vergroten.. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo-accountverificatie vereist

09 December 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw account moet verifiëren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

ZIGGO-account gedeactiveerd !

06 December 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw Ziggo account gedeactiveerd is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Vervaldatum Kennisgeving

04 December 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw wachtwoord is verlopen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Subject: Update

02 December 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account moet worden gesloten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Subject: Authenticeer jezelf ZIGGO !

29 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er vanaf meerdere plekken is ingelogd met uw account. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: controleer uw opslaglimiet van e-mailaccount

29 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw opslaglimiet overschreden heeft en account wordt gedeactiveerd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Bevestig je e-mailadres

29 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een update is geweest voor zakelijke
e-mailgebruikersserver. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Belangrijk bericht: Accountfout opgemerkt

29 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een fout in uw account zit en dat deze opnieuw ingesteld moet worden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Account Update

29 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account wordt gesloten tenzij u een update uitvoerd . Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Belangrijke beoordeling van accountbeveiliging

28 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw account opnieuw instellen . Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Uw nieuwe factuur staat voor u klaar

25 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat ww nieuwe factuur voor u klaar staat . Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Belangrijke beoordeling van accountbeveiliging

23 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account in de wachtrij staat voor beveiligingscontrole. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Authenticeer jezelf ZIGGO !

23 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u zichzelf moet authenticeren om uw email te gebruiken. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Verifieer uw account

22 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er e-mailverificatie is vereist om het e-mailadres te blijven gebruiken. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Uw mailbox heeft 90% van zijn quotum overschreden

20 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw email quotum overschreden wordt. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Actie vereist op November 20, 2022

20 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw email zou worden beeindigd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Geen

17 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een probleem is gedetecteerd in uw account. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: E-mailmelding over verlopen wachtwoord

17 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw wachtwoord verloopt. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: ACTIE VEREIST: vermijd alstublieft accountonderbrekingen

16 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account wordt onderbroken. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Melding verlopen wachtwoord

14 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw wachtwoord verlopen is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Activeer je Ziggo-account

14 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw mZiggo-account verouderd is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Uw mailbox heeft 90% van zijn quotum overschreden

13 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw mailbox vol is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Bericht deactivering Ziggo e-mailaccount

08 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw Ziggo email account wordt gedeactiveerd . Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Ziggo Accountprofiel Foutwaarschuwing

06 November 2022 - In de e-mail wordt gemeld dat in uw  accountprofiel een foutwaarschuwing zit. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Verzoek opnieuw instellen op 02/11/2022

02 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw emailadres opnieuw moet instellen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Belangrijke mededeling: Onderhoudsactie vereist

01 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er onderhoud aan je account is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp:Verifieer uw account opnieuw om sluiting te voorkomen

19 Oktober 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je account geverifieerd moet worden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Belangrijk Ziggo-bericht! Om je account te activeren, heb je 48 uur!

18 Oktober 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je account geactiveerd moet worden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Uw nieuwe factuur

13 Oktober 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een nieuwe factuur klaar staat. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Update verifiëren

11 Oktober 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een update is voor het overschrijden van email limiet. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: ZlGG0 factuur

11 Oktober 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u nieuwe factuur heeft. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: ⛔RE: Uw restitutie xxxxx⛔

02 Oktober 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u restitutie tegoed heeft. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Aandacht

01 Oktober 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat het opslaglimiet overschrijden wordt. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Belangrijke mededeling: Onderhoudsactie vereist

28 September 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een onderhoudsactie vereist is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Uw account is geschorst

16 September 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account is geschorst. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Je hebt een nieuwe audionotitie ontvangen

7 September 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u een nieuwe audionotitie heeft ontvangen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: ACTIE VEREIST: verifieer uw account

6 September 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw account moet verifiëren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Update

29 Augustus 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw account moet updaten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: BELANGRIJKE MEDEDELING: Gelieve uw account te verifiëren...

23 Augustus 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw account dient te verifiëren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Bevestig uw wachtwoord

22 Augustus 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw e-mail op 23/08/2022 zou worden beëindigd als u uw wachtwoord niet hebt. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.geverifieerd.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: ACTIE VEREIST: verifieer uw account

18 Augustus 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw mailbox enkele inkomende berichten heeft opgeslagen. en u deze moet vrijgeven.  Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Update

15 Augustus 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account is gesloten en u deze moet updaten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: MERK OP of NOTICE

15 Augustus 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw account moet reactiveren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Audiobericht voor

10 Augustus 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u een Audiobericht van Ziggo heeft ontvangen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Update

4 Augustus 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account ge-update moet worden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Identificeer jezelf

4 Augustus 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account vergrendeld wordt. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: CONTROLEER UPDATE

2 Augustus 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account verwijderd gaat worden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: WAARSCHUWING

20 juli 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat inactieve profielen worden opgeruimd. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Aandacht xxx@upcmail.nl

11 juli 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je wachtwoord bevestigd moet worden. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Account update

09 juli 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je E-mail toegang wordt beperkt als je niet binnen 24 uur reageert. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Spraakbericht voor xxx@home.nl

07 juli 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je spraakbericht hebt die je op je computer moet afluisteren. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Account update

07 juli 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je e-mail account bijgewerkt moet worden. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Voicemail bericht voor xxx@home.nl

07 juli 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een voicemail bericht is. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: ** Account bijwerken **

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Actie vereist - Wachtwoord ingesteld om te verlopen.

28 juni 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je e-mail gaat verlopen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Waarschuwing voor weinig ruimte!!!

16 juni 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je maximale ruimte is bereikt. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De website is niet van Ziggo.

Onderwerp: Voorkom schorsing

16 juni 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je e-mailaccount wordt opgeschort. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

U heeft een in behandeling zijnde fax

15 juni 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je moet inloggen om een voicemail te openen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Nieuw faxbericht ontvangen

13 juni 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je moet inloggen om je rekening te heropenen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Nieuw faxbericht ontvangen

9 juni 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je moet inloggen om een nieuw faxbericht te bekijken. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

CONTROLEER MAIL

6 juni 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je e-mailadres bijgewerkt moet worden. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

[e-mail adres]

25 mei 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je e-mailadres bijgewerkt moet worden. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Je ontvangt deze e-mail omdat we de e-mailservice van Ziggo updaten

23 mei 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je e-mailadres bijgewerkt moet worden. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier
Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Opschorting van e-mailaccount

20 mei 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je e-mailadres op een zwarte lijst staat en wordt beëindigd. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

upc.nl Password notification

9 mei 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je wachtwoord vandaag gaat verlopen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier
Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

ChelloNL Opslag

9 mei 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je mailbox vol zit. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier
Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

U hebt 98,8% van de aan uw mailbox toegewezen dataruimte gebruikt

26 april 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je mailbox vol zit. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Er zijn meerdere versies van deze mail in omloop met verschillende onderwerpen en teksten in het e-mailbericht.

Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier
Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Vereiste actie: uw e-mailadres verifiëren

25 april 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je mailbox gaat verlopen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Er zijn meerdere versies van deze mail in omloop met verschillende onderwerpen en teksten in het e-mailbericht.

Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier
Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Reset your password

1 april 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je wachtwoord gaat verlopen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Er zijn meerdere versies van deze mail in omloop met verschillende onderwerpen en teksten in het e-mailbericht.

Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier
Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Bewaar je wachtwoord | Bericht-ID:9ZV7-APFJ5K-ZDU3

18 maart 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je wachtwoord gaat verlopen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier
Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Hoі postmaster

14 maart 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je wachtwoord gaat verlopen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Bewaar Je Wachtwoord | Dossier-875JDF55

2 maart 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je wachtwoord gaat verlopen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier
Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Dear abuse@upc.nl

28 februari 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je je e-mailadres moet bevestigen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier
Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Verlopen mailbox

23 februari 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je je wachtwoord moet vernieuwen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Er zijn meerdere versies van deze mail in omloop met verschillende onderwerpen en teksten in het e-mailbericht.

Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier
Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Verlopen mailbox

11 februari 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je beveiligingsinstellingen zijn verouderd. Vervolgens moet je  inloggen om je beveiligingsinstellingen te vernieuwen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier
Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Wachtwoordmelding voor [e-mailadres]

9 februari 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je wachtwoord is verlopen en je mailbox wordt gesloten. Vervolgens moet je  inloggen om je wachtwoord en mailbox te behouden. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Belangrijke klant

7 februari 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je mailbox vol zit en je moet inloggen om nieuwe e-mails niet te verliezen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Er zijn meerdere versies van deze mail in omloop met verschillende onderwerpen en teksten in het e-mailbericht.

Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier
Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Valideer uw account

31 januari 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je Mijn Ziggo account moet worden bijgewerkt en je moet inloggen om deze actief te houden. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Er zijn meerdere versies van deze mail in omloop met verschillende onderwerpen en teksten in het e-mailbericht.

Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier
Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Beste postmaster@ziggo.nl

26 januari 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je wachtwoord is verlopen en je moet inloggen om je wachtwoord te behouden. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier
Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Ziggo VOip

20 januari 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je enkele Ziggo documenten moet openen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier
Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Attentie gebruikers

10 januari 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd je moet inloggen om je account te behouden. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Voorbeeld: Automatische incasso mislukt

8 december 2021 - In de sms wordt gesuggereerd dat er een automatische incasso is mislukt. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier
Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. Wij sturen geen sms-berichten zonder eerst contact gehad te hebben.
  2. De link in de SMS begint met ''mijn-zaken.ru''. Wij verwijzen niet naar een andere url dan ziggo.nl.

Voorbeeld: Factuur: 61910B

5 december 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd je moet betalen voor een modem update. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.

Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier
Voorbeeld van phishing - Ziggo.nl <klantcom@mobna.com> Je hebt een Ziggo voucher ontvangen vanwege je vertrouwen in onze. Geniet er nu van Hallo We hebben u willekeurig geselecteerd om deel te nemen aan onze anonieme enquete van 30 seconden over uw winkelervaring bij ons. Aan het einde beloven we je een beloning van minimaal 500 euro, als dank voor je deelname en voor het geven van waardevolle feedback. Bedankt voor je tijd ! Antwoord hier

Hoe zie je dat dit phishing is?

  1. De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
  2. Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
  3. De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.

Blijf goed opletten!

Je hebt nu een aantal veelvoorkomende voorbeelden gezien van phishing e-mail die in het verleden naar onze klanten zijn verstuurd. Net als met andere criminele activiteiten proberen ook internetcriminelen steeds betere en slimmere manieren te verzinnen om je gegevens te stelen. Daarom is het is heel belangrijk dat je e-mail van Ziggo, of andere bedrijven zoals je bank of creditcardleverancier, heel goed leest. Naast de tips die we je hebben gegeven is er nog één belangrijke tip waarmee je je kunt beschermen tegen phishing; je gevoel. Ontvang je een e-mail die je geen goed gevoel geeft? Of geeft de inhoud van de e-mail je het gevoel dat je iets moet doen? Neem dan altijd voor de zekerheid contact met ons op. Zo zorgen we er samen voor dat je gegevens beschermd blijven. 

Hoe kun je phishing bij Ziggo melden?

Heb je een e-mail ontvangen waarvan je denkt dat het om phishing gaat? Meld dit dan via phishing@ziggo.nl. Het is voor ons erg belangrijk dat je het originele bericht en de zogeheten e-mail headers meestuurt. Je stuurt het originele bericht mee door deze in een nieuwe e-mail te slepen. Hiermee kunnen we namelijk concreet actie ondernemen. 

Ben je een website tegengekomen die zich voordoet als een Ziggo pagina of om je persoonlijke gegevens vraagt? Meld dit dan ook via ons contactformulier. Kies daarbij voor de categorie misbruik/overlast. Het is belangrijk dat je de link naar de website meestuurt, zodat we de bron kunnen achterhalen. Ook hierover houden we je natuurlijk op de hoogte.

Veelgestelde vragen

Als je per ongeluk toch hebt gereageerd op een phishingmail is het belangrijk om actie te ondernemen. Denk aan de volgende punten:

  • Heb je een wachtwoord ingevoerd? Verander dan zo snel mogelijk dit wachtwoord.
  • Heb je creditcardgegevens ingevuld? Breng je creditcardmaatschappij hiervan op de hoogte.
  • Doe digitaal aangifte bij de politie. Ook kun je een melding maken bij Meld misdaad anoniem.

Kom je er niet uit?

Neem dan contact met ons op.

Contact met Ziggo