Hoe herken je phishing?
Internetcriminelen worden steeds creatiever in het vissen naar persoonlijke gegevens zoals wachtwoorden, bankrekeningnummers, pincodes, enzovoorts. We vinden het daarom belangrijk dat je zelf phishing kunt herkennen. Op deze pagina laten we je voorbeelden zien van phishingmails die in omloop zijn geweest en waarvan het leek alsof ze van Ziggo kwamen. Ook geven we uitleg hoe je deze e-mails en berichten als phishing herkent.
Als je een smartphone hebt, pas dan op voor FluBot. Dat is software die ongemerkt op je telefoon kan komen en een gevaar is voor jou en je telefoon.
Bij ons gemeld | Type | Onderwerp | Voorbeeld |
27 December | Onderwerp: Verifieer je e-mailadres | Voorbeeld | |
21 December | Onderwerp: Laatste herinneringsmail | Voorbeeld | |
19 December | Onderwerp: Waarschuwing Accountprofielfout | Voorbeeld | |
15 December | Onderwerp: Ziggo Gebruikersprivacybeleid | Voorbeeld | |
14 December | Onderwerp: ACTIE VEREIST: vermijd alstublieft accountonderbrekinge | Voorbeeld | |
10 December | Onderwerp: Actie Vereist | Voorbeeld | |
09 December | Onderwerp: Ziggo-accountverificatie vereist: | Voorbeeld | |
06 December | Onderwerp: ZIGGO-account gedeactiveerd ! | Voorbeeld | |
04 December | Onderwerp: Vervaldatum Kennisgeving | Voorbeeld | |
02 December | Subject: Update | Voorbeeld | |
30 November | Subject: Authenticeer jezelf ZIGGO ! | Voorbeeld | |
29 November | Onderwerp: controleer uw opslaglimiet van e-mailaccount | Voorbeeld | |
29 November | Onderwerp: Bevestig je e-mailadres | Voorbeeld | |
29 November | Onderwerp: Belangrijk bericht: Accountfout opgemerkt | Voorbeeld | |
29 November | Onderwerp: Account Update | Voorbeeld |
Bij ons gemeld | Type | Onderwerp | Voorbeeld | |
28 November | Onderwerp: Belangrijke beoordeling van accountbeveiliging | Voorbeeld | ||
25 November | Onderwerp: Uw nieuwe factuur staat voor u klaar | Voorbeeld | ||
23 November |
Onderwerp: Belangrijke beoordeling van accountbeveiliging | Voorbeeld | ||
23 November | Onderwerp: Authenticeer jezelf ZIGGO ! | Voorbeeld | ||
22 November | Onderwerp: Verifieer uw account | Voorbeeld | ||
20 November | Onderwerp: Uw mailbox heeft 90% van zijn quotum overschreden | Voorbeeld | ||
20 November | Onderwerp: Actie vereist op November 20, 2022 | Voorbeeld | ||
17 November | Geen | Voorbeeld | ||
17 November | Onderwerp: E-mailmelding over verlopen wachtwoord | Voorbeeld | ||
17 November | Onderwerp: ACTIE VEREIST: vermijd alstublieft accountonderbrekingen | Voorbeeld | ||
14 November | Onderwerp: Melding verlopen wachtwoord | Voorbeeld | ||
14 November | Onderwerp: Activeer je Ziggo-account | Voorbeeld | ||
14 November | Onderwerp: Uw mailbox heeft 90% van zijn quotum overschreden | Voorbeeld | ||
08 November | Onderwerp: Bericht deactivering Ziggo e-mailaccount | Voorbeeld | ||
06 November | Onderwerp: Ziggo Accountprofiel Foutwaarschuwing | Voorbeeld | ||
02 November | Onderwerp: Verzoek opnieuw instellen op 02/11/2022 | Voorbeeld | ||
01 November | Onderwerp: Belangrijke mededeling: Onderhoudsactie vereist | Voorbeeld | ||
19 Oktober | Onderwerp: Verifieer uw account opnieuw om sluiting te voorkomen | Voorbeeld | ||
18 Oktober | Onderwerp: Belangrijk Ziggo-bericht! Om je account te activeren, heb je 48 uur! | Voorbeeld | ||
13 Oktober | Onderwerp: Uw nieuwe factuur | Voorbeeld | ||
11 Oktober | Onderwerp: Update verifiëren | Voorbeeld | ||
11 Oktober | Onderwerp: ZlGG0 factuur | Voorbeeld | ||
02 Oktober | Onderwerp:⛔RE: Uw restitutie xxxxx⛔ | Voorbeeld | ||
01 Oktober | Onderwerp: Aandacht | Voorbeeld | ||
28 September | Onderwerp: Belangrijke mededeling: Onderhoudsactie vereist | Voorbeeld | ||
16 September | Onderwerp: Uw account is geschorst | Voorbeeld | ||
7 September | e-mai | Onderwerp: Je hebt een nieuwe audionotitie ontvangen | Voorbeeld | |
6 September | e-mai | Onderwerp: ACTIE VEREIST: verifieer uw account | Voorbeeld | |
29 Augustus | e-mai | Onderwerp: Update | Voorbeeld | |
23 Augustus | Onderwerp: BELANGRIJKE MEDEDELING: Gelieve uw account te verifiëren... | Voorbeeld | ||
22 Augustus | Onderwerp: Bevestig uw wachtwoord | Voorbeeld | ||
18 Augustus |
Onderwerp: ACTIE VEREIST: verifieer uw account | Voorbeeld | ||
15 Augustus | Onderwerp: Update | Voorbeeld | ||
15 Augustus | Onderwerp: MERK OP | Voorbeeld | ||
10 Augustus | Onderwerp: Audio bericht voor | Voorbeeld | ||
4 Augustus | e-mail |
Onderwerp: Update | Voorbeeld | |
4 Augustus | Onderwerp: Identificeer jezelf | Voorbeeld | ||
2 Augustus | CONTROLEER UPDATE | Voorbeeld | ||
20 juli | Onderwerp: WAARSCHUWING | Voorbeeld | ||
11 juli | Onderwerp: Aandacht xxx@upcmail.nl | Voorbeeld | ||
09 juli | Onderwerp: Account Update | Voorbeeld | ||
07 juli | Onderwerp: Spraakbericht voor xxx@home.nl | Voorbeeld | ||
07 juli | Onderwerp: Account Update | Voorbeeld | ||
07 juli | Onderwerp: Voicemail bericht voor xxx@home.nl | Voorbeeld | ||
05 juli | Onderwerp: ** Account bijwerken ** | Voorbeeld | ||
28 juni | Actie vereist - Wachtwoord ingesteld om te verlopen. | Voorbeeld | ||
21 juni | Waarschuwing voor weinig ruimte!!! | Voorbeeld | ||
16 juni | Voorkom schorsing | Voorbeeld | ||
15 juni | e-mail |
U heeft een in behandeling zijnde fax | Voorbeeld | |
13 juni | Account Update | Voorbeeld | ||
9 juni | Nieuw faxbericht ontvangen | Voorbeeld | ||
6 juni 2022 | e-mail |
CONTROLEER MAIL | Voorbeeld | |
25 mei 2022 | [e-mail adres] | Voorbeeld | ||
23 mei 2022 | Je ontvangt deze e-mail omdat we de e-mailservice van Ziggo updaten | Voorbeeld | ||
20 mei 2022 | Opschorting van e-mailaccount | Voorbeeld | ||
9 mei 2022 | upc.nl password notification | Voorbeeld | ||
9 mei 2022 | ChelloNL Opslag | Voorbeeld | ||
26 april 2022 | Vereiste actie: uw e-mailadres verifiëren | Voorbeeld | ||
25 april 2022 | U hebt 98,8% van de aan uw mailbox toegewezen dataruimte gebruikt | Voorbeeld | ||
1 april 2022 | Reset your password | Voorbeeld | ||
18 maart 2022 | Bewaar je wachtwoord | Bericht-ID:9ZV7-APFJ5K-ZDU3 | Voorbeeld | ||
14 maart 2022 |
e-mail |
Hoі postmaster | Voorbeeld | |
4 maart 2022 |
e-mail |
Kennisgeving beëindiging e-mailaccount | Voorbeeld | |
3 maart 2022 | e-mail |
Bewaar Je Wachtwoord | Dossier-875JDF55 | Voorbeeld | |
28 februari 2022 |
e-mail |
Dear abuse@upc.nl | Voorbeeld | |
23 februari 2022 |
Wachtwoordmelding voor [naam] | Voorbeeld | ||
11 februari 2022 |
Verlopen mailbox | Voorbeeld | ||
9 februari 2022 | e-mail |
Wachtwoordmelding voor [e-mailadres] | Voorbeeld | |
7 februari 2022 | Belangrijke klant | Voorbeeld | ||
31 januari 2022 | e-mail |
Valideer uw account | Voorbeeld | |
26 januari 2022 | e-mail |
Beste postmaster@ziggo.nl | Voorbeeld | |
20 januari 2022 | e-mail |
Ziggo VOip | Voorbeeld | |
10 januari 2022 | Attentie gebruikers | Voorbeeld | ||
8 december 2021 | sms | Automatische incasso mislukt | Voorbeeld | |
5 december 2021 | Factuur: 61910B | Voorbeeld |
Onderwerp: Verifieer je e-mailadres
27 December 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd om uw e-mailadres te bevestigen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Laatste herinneringsmail
21 December 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd om uw account te upgraden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Waarschuwing Accountprofielfout
19 December 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een fout in uw account zit. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo Gebruikersprivacybeleid
15 December 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat de service voorwaarden zijn gewijzigd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: ACTIE VEREIST: vermijd alstublieft accountonderbrekinge
14 December 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw e-mail opgeheven wordt als u uw wachtwoord niet verifiërt. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Actie Vereist
10 December 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw e-mailopslagruimte moet vergroten.. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo-accountverificatie vereist
09 December 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw account moet verifiëren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
ZIGGO-account gedeactiveerd !
06 December 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw Ziggo account gedeactiveerd is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Vervaldatum Kennisgeving
04 December 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw wachtwoord is verlopen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Subject: Update
02 December 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account moet worden gesloten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Subject: Authenticeer jezelf ZIGGO !
29 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er vanaf meerdere plekken is ingelogd met uw account. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: controleer uw opslaglimiet van e-mailaccount
29 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw opslaglimiet overschreden heeft en account wordt gedeactiveerd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Bevestig je e-mailadres
29 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een update is geweest voor zakelijke
e-mailgebruikersserver. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Belangrijk bericht: Accountfout opgemerkt
29 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een fout in uw account zit en dat deze opnieuw ingesteld moet worden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Account Update
29 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account wordt gesloten tenzij u een update uitvoerd . Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Belangrijke beoordeling van accountbeveiliging
28 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw account opnieuw instellen . Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Uw nieuwe factuur staat voor u klaar
25 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat ww nieuwe factuur voor u klaar staat . Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Belangrijke beoordeling van accountbeveiliging
23 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account in de wachtrij staat voor beveiligingscontrole. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Authenticeer jezelf ZIGGO !
23 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u zichzelf moet authenticeren om uw email te gebruiken. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Verifieer uw account
22 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er e-mailverificatie is vereist om het e-mailadres te blijven gebruiken. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Uw mailbox heeft 90% van zijn quotum overschreden
20 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw email quotum overschreden wordt. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Actie vereist op November 20, 2022
20 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw email zou worden beeindigd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Geen
17 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een probleem is gedetecteerd in uw account. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: E-mailmelding over verlopen wachtwoord
17 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw wachtwoord verloopt. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: ACTIE VEREIST: vermijd alstublieft accountonderbrekingen
16 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account wordt onderbroken. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Melding verlopen wachtwoord
14 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw wachtwoord verlopen is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Activeer je Ziggo-account
14 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw mZiggo-account verouderd is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Uw mailbox heeft 90% van zijn quotum overschreden
13 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw mailbox vol is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Bericht deactivering Ziggo e-mailaccount
08 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw Ziggo email account wordt gedeactiveerd . Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo Accountprofiel Foutwaarschuwing
06 November 2022 - In de e-mail wordt gemeld dat in uw accountprofiel een foutwaarschuwing zit. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Verzoek opnieuw instellen op 02/11/2022
02 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw emailadres opnieuw moet instellen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Belangrijke mededeling: Onderhoudsactie vereist
01 November 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er onderhoud aan je account is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp:Verifieer uw account opnieuw om sluiting te voorkomen
19 Oktober 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je account geverifieerd moet worden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Belangrijk Ziggo-bericht! Om je account te activeren, heb je 48 uur!
18 Oktober 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je account geactiveerd moet worden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Uw nieuwe factuur
13 Oktober 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een nieuwe factuur klaar staat. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Update verifiëren
11 Oktober 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een update is voor het overschrijden van email limiet. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: ZlGG0 factuur
11 Oktober 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u nieuwe factuur heeft. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: ⛔RE: Uw restitutie xxxxx⛔
02 Oktober 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u restitutie tegoed heeft. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Aandacht
01 Oktober 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat het opslaglimiet overschrijden wordt. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Belangrijke mededeling: Onderhoudsactie vereist
28 September 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een onderhoudsactie vereist is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Uw account is geschorst
16 September 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account is geschorst. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Je hebt een nieuwe audionotitie ontvangen
7 September 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u een nieuwe audionotitie heeft ontvangen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: ACTIE VEREIST: verifieer uw account
6 September 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw account moet verifiëren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Update
29 Augustus 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw account moet updaten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: BELANGRIJKE MEDEDELING: Gelieve uw account te verifiëren...
23 Augustus 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw account dient te verifiëren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Bevestig uw wachtwoord
22 Augustus 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw e-mail op 23/08/2022 zou worden beëindigd als u uw wachtwoord niet hebt. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.geverifieerd.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: ACTIE VEREIST: verifieer uw account
18 Augustus 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw mailbox enkele inkomende berichten heeft opgeslagen. en u deze moet vrijgeven. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Update
15 Augustus 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account is gesloten en u deze moet updaten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: MERK OP of NOTICE
15 Augustus 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw account moet reactiveren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Audiobericht voor
10 Augustus 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u een Audiobericht van Ziggo heeft ontvangen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Update
4 Augustus 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account ge-update moet worden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Identificeer jezelf
4 Augustus 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account vergrendeld wordt. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: CONTROLEER UPDATE
2 Augustus 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account verwijderd gaat worden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: WAARSCHUWING
20 juli 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat inactieve profielen worden opgeruimd. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Aandacht xxx@upcmail.nl
11 juli 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je wachtwoord bevestigd moet worden. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Account update
09 juli 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je E-mail toegang wordt beperkt als je niet binnen 24 uur reageert. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Spraakbericht voor xxx@home.nl
07 juli 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je spraakbericht hebt die je op je computer moet afluisteren. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Account update
07 juli 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je e-mail account bijgewerkt moet worden. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Voicemail bericht voor xxx@home.nl
07 juli 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een voicemail bericht is. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: ** Account bijwerken **
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Actie vereist - Wachtwoord ingesteld om te verlopen.
28 juni 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je e-mail gaat verlopen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Waarschuwing voor weinig ruimte!!!
16 juni 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je maximale ruimte is bereikt. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Voorkom schorsing
16 juni 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je e-mailaccount wordt opgeschort. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.
U heeft een in behandeling zijnde fax
15 juni 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je moet inloggen om een voicemail te openen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
Hoe zie je dat dit phishing is?
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.
Nieuw faxbericht ontvangen
13 juni 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je moet inloggen om je rekening te heropenen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
Hoe zie je dat dit phishing is?
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.
Nieuw faxbericht ontvangen
9 juni 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je moet inloggen om een nieuw faxbericht te bekijken. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
Hoe zie je dat dit phishing is?
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.
CONTROLEER MAIL
6 juni 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je e-mailadres bijgewerkt moet worden. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
Hoe zie je dat dit phishing is?
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.
[e-mail adres]
25 mei 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je e-mailadres bijgewerkt moet worden. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
Hoe zie je dat dit phishing is?
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.
Je ontvangt deze e-mail omdat we de e-mailservice van Ziggo updaten
23 mei 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je e-mailadres bijgewerkt moet worden. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
Hoe zie je dat dit phishing is?
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.
Opschorting van e-mailaccount
20 mei 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je e-mailadres op een zwarte lijst staat en wordt beëindigd. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
Hoe zie je dat dit phishing is?
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.
upc.nl Password notification
9 mei 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je wachtwoord vandaag gaat verlopen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
Hoe zie je dat dit phishing is?
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.
ChelloNL Opslag
9 mei 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je mailbox vol zit. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
Hoe zie je dat dit phishing is?
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.
U hebt 98,8% van de aan uw mailbox toegewezen dataruimte gebruikt
26 april 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je mailbox vol zit. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
Er zijn meerdere versies van deze mail in omloop met verschillende onderwerpen en teksten in het e-mailbericht.
Hoe zie je dat dit phishing is?
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.
Vereiste actie: uw e-mailadres verifiëren
25 april 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je mailbox gaat verlopen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
Er zijn meerdere versies van deze mail in omloop met verschillende onderwerpen en teksten in het e-mailbericht.
Hoe zie je dat dit phishing is?
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.
Reset your password
1 april 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je wachtwoord gaat verlopen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
Er zijn meerdere versies van deze mail in omloop met verschillende onderwerpen en teksten in het e-mailbericht.
Hoe zie je dat dit phishing is?
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.
Bewaar je wachtwoord | Bericht-ID:9ZV7-APFJ5K-ZDU3
18 maart 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je wachtwoord gaat verlopen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
Hoe zie je dat dit phishing is?
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.
Hoі postmaster
14 maart 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je wachtwoord gaat verlopen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
Hoe zie je dat dit phishing is?
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.
Bewaar Je Wachtwoord | Dossier-875JDF55
2 maart 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je wachtwoord gaat verlopen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
Hoe zie je dat dit phishing is?
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.
Dear abuse@upc.nl
28 februari 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je je e-mailadres moet bevestigen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
Hoe zie je dat dit phishing is?
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.
Voorbeeld: Verlopen mailbox
23 februari 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je je wachtwoord moet vernieuwen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
Er zijn meerdere versies van deze mail in omloop met verschillende onderwerpen en teksten in het e-mailbericht.
Hoe zie je dat dit phishing is?
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.
Voorbeeld: Verlopen mailbox
11 februari 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je beveiligingsinstellingen zijn verouderd. Vervolgens moet je inloggen om je beveiligingsinstellingen te vernieuwen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
Hoe zie je dat dit phishing is?
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.
Voorbeeld: Wachtwoordmelding voor [e-mailadres]
9 februari 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je wachtwoord is verlopen en je mailbox wordt gesloten. Vervolgens moet je inloggen om je wachtwoord en mailbox te behouden. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
Hoe zie je dat dit phishing is?
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.
Voorbeeld: Belangrijke klant
7 februari 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je mailbox vol zit en je moet inloggen om nieuwe e-mails niet te verliezen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
Er zijn meerdere versies van deze mail in omloop met verschillende onderwerpen en teksten in het e-mailbericht.
Hoe zie je dat dit phishing is?
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.
Voorbeeld: Valideer uw account
31 januari 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je Mijn Ziggo account moet worden bijgewerkt en je moet inloggen om deze actief te houden. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
Er zijn meerdere versies van deze mail in omloop met verschillende onderwerpen en teksten in het e-mailbericht.
Hoe zie je dat dit phishing is?
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.
Voorbeeld: Beste postmaster@ziggo.nl
26 januari 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je wachtwoord is verlopen en je moet inloggen om je wachtwoord te behouden. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
Hoe zie je dat dit phishing is?
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.
Voorbeeld: Ziggo VOip
20 januari 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je enkele Ziggo documenten moet openen. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
Hoe zie je dat dit phishing is?
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.
Voorbeeld: Attentie gebruikers
10 januari 2022 - In de e-mail wordt gesuggereerd je moet inloggen om je account te behouden. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
Hoe zie je dat dit phishing is?
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.
Voorbeeld: Automatische incasso mislukt
8 december 2021 - In de sms wordt gesuggereerd dat er een automatische incasso is mislukt. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
Hoe zie je dat dit phishing is?
- Wij sturen geen sms-berichten zonder eerst contact gehad te hebben.
- De link in de SMS begint met ''mijn-zaken.ru''. Wij verwijzen niet naar een andere url dan ziggo.nl.
Voorbeeld: Factuur: 61910B
5 december 2021 - In de e-mail wordt gesuggereerd je moet betalen voor een modem update. Ga hier niet op in. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
Hoe zie je dat dit phishing is?
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De afzender gebruikt een ander adres dan de bekende verzendadressen van Ziggo.
Blijf goed opletten!
Je hebt nu een aantal veelvoorkomende voorbeelden gezien van phishing e-mail die in het verleden naar onze klanten zijn verstuurd. Net als met andere criminele activiteiten proberen ook internetcriminelen steeds betere en slimmere manieren te verzinnen om je gegevens te stelen. Daarom is het is heel belangrijk dat je e-mail van Ziggo, of andere bedrijven zoals je bank of creditcardleverancier, heel goed leest. Naast de tips die we je hebben gegeven is er nog één belangrijke tip waarmee je je kunt beschermen tegen phishing; je gevoel. Ontvang je een e-mail die je geen goed gevoel geeft? Of geeft de inhoud van de e-mail je het gevoel dat je iets moet doen? Neem dan altijd voor de zekerheid contact met ons op. Zo zorgen we er samen voor dat je gegevens beschermd blijven.
Hoe kun je phishing bij Ziggo melden?
Heb je een e-mail ontvangen waarvan je denkt dat het om phishing gaat? Meld dit dan via phishing@ziggo.nl. Het is voor ons erg belangrijk dat je het originele bericht en de zogeheten e-mail headers meestuurt. Je stuurt het originele bericht mee door deze in een nieuwe e-mail te slepen. Hiermee kunnen we namelijk concreet actie ondernemen.
Ben je een website tegengekomen die zich voordoet als een Ziggo pagina of om je persoonlijke gegevens vraagt? Meld dit dan ook via ons contactformulier. Kies daarbij voor de categorie misbruik/overlast. Het is belangrijk dat je de link naar de website meestuurt, zodat we de bron kunnen achterhalen. Ook hierover houden we je natuurlijk op de hoogte.
Veelgestelde vragen
Als je per ongeluk toch hebt gereageerd op een phishingmail is het belangrijk om actie te ondernemen. Denk aan de volgende punten:
- Heb je een wachtwoord ingevoerd? Verander dan zo snel mogelijk dit wachtwoord.
- Heb je creditcardgegevens ingevuld? Breng je creditcardmaatschappij hiervan op de hoogte.
- Doe digitaal aangifte bij de politie. Ook kun je een melding maken bij Meld misdaad anoniem.