Foutcode CS1001
De Ziggo mediabox maakt geen verbinding met het netwerk van Ziggo. Daardoor kun je de installatie van de mediabox niet afmaken. We leggen je uit hoe je dit oplost.
Welke mediabox heb je?
Deze foutcode kan voorkomen op verschillende mediaboxen. Voor elke box beschrijven we wat je zelf kunt doen aan deze foutcode.
1. Controleer of er een storing is
Wat is je adres?
Je hebt kortgeleden gekeken of er iets aan de hand was in jouw buurt. Druk op 'Nog eens controleren' en kijk of er iets veranderd is.
Er is geen storing of gepland onderhoud in je buurt. We gaan kijken wat er dan aan de hand kan zijn.
Vul je postcode en huisnummer in.
2. Controleer de diagnostiek
Druk op
op je afstandsbediening
Ga naar Instellingen (tandwieltje) > Netwerk > Diagnostiek
Je ziet nu de diagnostische informatie. Als er iets niet in orde is, zie je hier waar het probleem zit. Scroll naar beneden voor de uitslag van de test.
3. Probleem oplossen
Na de diagnose kun je dit zien staan:
Laten we onderzoeken hoe het komt dat de mediabox geen verbinding heeft. Het stappenplan Verbinding controleren opent in een nieuw venster.
Laten we onderzoeken hoe het komt dat het modem geen signaal heeft. Het stappenplan Wifi- en internetproblemen oplossen opent in een nieuw venster.
Als de mediabox goed is aangesloten en het modem een werkende internetverbinding heeft, is er een storing aan onze kant. Je kunt daar zelf niets aan doen. Probeer het later opnieuw of check eerst of de storing al is opgelost.
4. Helpt dit niet?
Alles geprobeerd en nog geen oplossing? Neem contact op en noem de foutcode die je in beeld zag. Geef ook door wat je al geprobeerd hebt om het probleem op te lossen. We gaan je verder helpen.
Vraag het de Community
Klanten en specialisten helpen je alles uit onze producten te halen. Samen weten we meer!
Tijdelijke oplossing
Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.