Hoe herken je phishing?
Internetcriminelen worden steeds creatiever in het vissen naar persoonlijke gegevens zoals wachtwoorden, bankrekeningnummers, pincodes, enzovoorts. We vinden het daarom belangrijk dat je zelf phishing kunt herkennen. Op deze pagina laten we je voorbeelden zien van phishingmails die in omloop zijn geweest en waarvan het leek alsof ze van Ziggo kwamen. Ook geven we uitleg hoe je deze e-mails en berichten als phishing herkent.
Als je een smartphone hebt, pas dan op voor FluBot. Dat is software die ongemerkt op je telefoon kan komen en een gevaar is voor jou en je telefoon.
Bij ons gemeld | Type | Onderwerp | Voorbeeld |
26 September | Onderwerp: waarschuwing accountprofielfout | Voorbeeld | |
18 September | Onderwerp: Schending van de privacyovereenkomst van gebruikers | Voorbeeld | |
12 September | Onderwerp: Ziggo Rekening Update | Voorbeeld | |
07 September | Onderwerp: Dringend: verifieer uw wachtwoord om beëindiging van e-mail te voorkomen | Voorbeeld | |
06 September | Subject: Ziggo Account Update | Voorbeeld | |
06 September | Valider din e-mail-konto {emailadres} | Voorbeeld | |
05 September | Onderwerp: Ziggo Update | Voorbeeld | |
03 September | Onderwerp: Mijn Ziggo. | Voorbeeld | |
14 Augustus | Onderwerp: Ziggo: Account Beveiligingsmelding | Voorbeeld | |
03 Augustus | Onderwerp: Ziggo Update | Voorbeeld | |
19 Juli | Onderwerp: Account Update | Voorbeeld | |
05 Juli | Onderwerp: Aandacht! | Voorbeeld | |
26 Juni | Onderwerp: Dienstverlener ???? | Voorbeeld | |
23 Juni | Onderwerp: Actie vereist Ziggo-schoonmaker June 23, 2023 | Voorbeeld | |
13 Juni | Onderwerp: Belangrijke mededeling | Voorbeeld | |
11 Juni | Onderwerp: Uw adres wordt onbruikbaar / Update van ons reglement | Voorbeeld | |
10 Juni | Onderwerp: Verzoek opnieuw instellen op June 10, 2023 ; 21:25:32 PM | Voorbeeld | |
07 Juni | Onderwerp: Actie vereist Ziggo-schoonmaker | Voorbeeld | |
03 Juni | Onderwerp: Beveiligingswaarschuwing Ziggo-account | Voorbeeld |
Bij ons gemeld | Type | Onderwerp | Voorbeeld |
29 Mei | Onderwerp: VERPLICHTE UPDATE | Voorbeeld | |
25 Mei | Onderwerp: Let op: Update uw e-mail account (xxxx@home.nl) on 25/05/2023 | Voorbeeld | |
21 Mei | Onderwerp: Ontvangstbewijs betaling | Voorbeeld | |
21 Mei | Onderwerp: Goedemorgen, beste gebruikers: | Voorbeeld | |
20 Mei | Onderwerp: Systeem geïnfecteerd! | Voorbeeld | |
18 Mei | Onderwerp: Uw mailbox heeft 90% van zijn quotum overschreden | Voorbeeld | |
16 Mei | Onderwerp: XXXXXXX, Onderhoudsactie vereist | Voorbeeld | |
15 Mei | Onderwerp: Aandacht | Voorbeeld | |
14 Mei | Onderwerp: Opmerking: opslag vergroten | Voorbeeld | |
13 Mei | Onderwerp: E-mail notificatie op May 13, 2023 ; 12:04:26 PM | Voorbeeld | |
13 Mei | Onderwerp:Kom vandaag in actie | Voorbeeld | |
22 april | Subject: BEVEILIG UW ACCOUNT | Voorbeeld | |
21 april | Onderwerp: Accountbeheer, beveiliging en privacy | Voorbeeld | |
18 april | Onderwerp: Beveiligingsinformatie bijgewerkt | Voorbeeld | |
15 april | Onderwerp: Informace Ziggo | Voorbeeld | |
10 april | Onderwerp: Mijn Account | Voorbeeld | |
6 april | Onderwerp: Kennisgewing oor April 6, 2023 at 12:40:54 AM | Voorbeeld | |
5 april | Subject: Aandacht | Voorbeeld | |
3 april | Uw e-mailaccount wordt verwijderd | Voorbeeld | |
22 maart | 🔔 DRINGEND KENNISGEVING: CONTROLEER JE ZIGGO-ACCOUNT OM DE-ACTIVERING TE VOORKOMEN | Voorbeeld | |
15 maart | Onderwerp: Actie vereist: Activeer uw account | Voorbeeld | |
14 maart | Onderwerp: ⛔De tijd raakt op⛔ Actie Vereist | Voorbeeld | |
14 maart | Onderwerp: Goedemorgen, beste gebruikers | Voorbeeld | |
13 maart |
Onderwerp: ACCOUNT UPDATE | Voorbeeld | |
13 maart | Onderwerp: Actie vereist: Activeer uw account | Voorbeeld | |
10 maart | Onderwerp: Actie vereist Voor reactivering | Voorbeeld | |
07 maart | Subject: Ontvangstbewijs betaling | Voorbeeld | |
07 maart | Onderwerp: Aandacht. | Voorbeeld | |
07 maart | Onderwerp: Update | Voorbeeld | |
05 maart | Onderwerp: Ziggo: Uw gegevens zijn verouderd | Voorbeeld | |
05 maart | Onderwerp: Goedemorgen, beste gebruikers: | Voorbeeld | |
27 februari | Onderwerp: Actie Vereist | Voorbeeld | |
20 februari | Onderwerp: Ziggo Server-upgrade | Voorbeeld | |
20 februari | Subject: Belangrijke beveiligings kennisgeving | Voorbeeld | |
20 februari | Microsoft Ziggo IT | Voorbeeld | |
15 februari | Onderwerp: Ziggo | Voorbeeld | |
15 februari | Onderwerp: !!!Opdater dine e-maildata!!! | Voorbeeld | |
15 februari | Onderwerp: Update | Voorbeeld | |
12 februari | Onderwerp: Ziggo: belangrijke berichten worden in de wacht gezet | Voorbeeld | |
12 februari | Onderwerp: Bevestig uw wachtwoord | Voorbeeld | |
12 februari | Onderwerp: Actie Vereist | Voorbeeld | |
10 februari | Onderwerp:mailbox heeft de quotumlimiet overschreden 2023/2/10 | Voorbeeld | |
08 februari | Onderwerp: Ziggo- Service en Privacybeleid Update | Voorbeeld | |
06 februari | Onderwerp: Kennisgeving Ziggo-accountverificatie | Voorbeeld | |
03 februari | Onderwerp: Accountgegevens bijwerken | Voorbeeld | |
01 februari | Onderwerp: Verdachte berichten gedetecteerd | Voorbeeld | |
01 februari | Aandacht vereist: Onderhoudsupdate op je mail abuse@ziggo.nl on Wednesday-February-2023 | Voorbeeld | |
31 januari | Onderwerp: Betaalbewijs op 31 januari 2023 | Voorbeeld | |
29 januari | Onderwerp: Gefeliciteerd, je hebt €100 ziggo klantenbonus gewonnen - January 28, 2023 | Voorbeeld | |
27 januari | Onderwerp: Ziggo Gebruikers Pandemiefondsen zijn vandaag betaald - January 27, 2023 | Voorbeeld | |
27 januari | Onderwerp: Belangrijke beveiligings kennisgeving | Voorbeeld | |
26 januari | Subject: EFT-overmakingsadviesmelding - January 26, 2023 | Voorbeeld | |
21 januari | Onderwerp: Uw account is als inactief beschouwd | Voorbeeld | |
21 januari | Onderwerp: Kennisgeving wachtwoordherstel | Voorbeeld | |
20 januari | Onderwerp: Ziggo-accountfout opgemerkt | Voorbeeld | |
18 januari | Onderwerp: Betaalbewijs op 10 januari 2023 | Voorbeeld | |
18 januari | Onderwerp: Wednesday, January 18, 2023)_Daily Networks' Quarantine summary for | Voorbeeld | |
11 januari | email/pdf | Onderwerp: New Request Received - CS0056180 477425891 - Casema | Voorbeeld |
09 Januari | Onderwerp: Account Update | Voorbeeld | |
05 Januari | Onderwerp: ACCOUNT DE-ACTIVERING BEZIG | Voorbeeld | |
04 Januari | Onderwerp: Account Update | Voorbeeld |
Onderwerp: waarschuwing accountprofielfout
26 September - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een scriptfout is opgetreden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Schending van de privacyovereenkomst van gebruikers
18 September - In de e-mail wordt gesuggereerd U uw account moet resetten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo Rekening Update
12 September - In de e-mail wordt gesuggereerd uw account wordt gesloten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Dringend: verifieer uw wachtwoord om beëindiging van e-mail te voorkomen
07 September - In de e-mail wordt gesuggereerd U uw wachtwoord moet verifieëren om beëindiging van e-mail te voorkomen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Valider din e-mail-konto {emailadres}
06 September - In de e-mail wordt gesuggereerd dat doordat onderhoudswerkzaamheden de email service stopgezet wordt. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo Update
05 September - In de e-mail wordt gesuggereerd dat U beperkte toegang heeft tot uw email account. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Mijn Ziggo.
03 September - In de e-mail wordt gesuggereerd dat U een factuur nog moet betalen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo: Account Beveiligingsmelding
14 Augustus - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een ongebruikelijke aanmeldingsactiviteit op uw account is geweest. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo Update
03 Augustus - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account is verlopen en u nu moet verlengen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Account Update
19 Juli - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u binnen24 uur uw account moet valideren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Aandacht!
06 Juli - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u binnenkort de opslaglimiet gaat overschrijden die is ingesteld door onze e-mailbeheerder. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Dienstverlener ????
26 Juni - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een nieuw bericht op je wacht in je account. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Actie vereist Ziggo-schoonmaker June 23, 2023
23 Juni - In de e-mail wordt gesuggereerd dat dat er virussen zijn gekoppeld aan uw e-mailadres. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Belangrijke mededeling
13 Juni - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw beveiligingsvoorkeur bijgewerkt moet worden voor email. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Uw adres wordt onbruikbaar / Update van ons reglement
11 Juni - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw email wordt geblokkeerd als u uw wachtwoord niet hebt geverifieerd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Verzoek opnieuw instellen op June 10, 2023 ; 21:25:32 PM
10 Juni - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw email wordt beeindigd als u uw wachtwoord niet hebt geverifieerd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Actie vereist Ziggo-schoonmaker
07 Juni - In de e-mail wordt gesuggereerd om uw systeem is geïnfecteerd!. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Beveiligingswaarschuwing Ziggo-account
03 Juni - In de e-mail wordt gesuggereerd om uw identiteit te verifiëren met een beveiligings uitdaging en vervolgens uw wachtwoord te wijzigen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: VERPLICHTE UPDATE
29 Mei - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een update voor email is om te voorkomen uw e-mailadres permanent wordt geblokkeerd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Let op: Update uw e-mail account (xxxx@home.nl) on 25/05/2023
25 Mei - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een update voor email is in verband met onderhoudswerkzaamheden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ontvangstbewijs betaling
21 Mei - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een betaling voor u klaar staat. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Goedemorgen, beste gebruikers:
21 Mei - In de e-mail wordt gesuggereerd dat 98,8% van uw datagebruik vol is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Systeem geïnfecteerd!
20 Mei - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw systeem geïnfecteerd is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Uw mailbox heeft 90% van zijn quotum overschreden
18 Mei - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw mailbox 90% van zijn quotum heeft overschreden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: XXXXXXX, Onderhoudsactie vereist
16 Mei - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u een maandelijks onderhoudsproces moet uitvoeren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Aandacht
15 Mei - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw mailbox binnenkort geen quota meer heeft en toe is aan een nieuwe upgrade. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Opmerking: opslag vergroten
14 Mei - In de e-mail wordt gesuggereerd dat de maximale opslagruimte gekoppeld aan uw emailadres: bijna is overschreden en Ziggo u vraagt om uw e-mailopslagruimte te vergroten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: E-mail notificatie op May 13, 2023 ; 12:04:26 PM
13 Mei - In de e-mail wordt gesuggereerd uw wachtwoord te bevestigen of te verifiëren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp:Kom vandaag in actie
13 Mei - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u een onderhoudsproces moet uitvoeren om uw gegevens veilig te houden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Subject: BEVEILIG UW ACCOUNT
21 april - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je email is gehackt en dat je een beveiligingsdienst moet raadplegen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Accountbeheer, beveiliging en privacy
21 april - In de e-mail wordt gesuggereerd dat we zullen stoppen met het verwerken van inkomende e-mails in je account omdat je je Ziggo-account niet hebt geverifieerd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Beveiligingsinformatie bijgewerkt
18 april - In de e-mail wordt gesuggereerd dat je Ziggo-account een update nodig heeft om te kunnen genieten van alle nieuwe functies van Ziggo-service 2023. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Informace Ziggo
15 april - In de e-mail wordt gesuggereerd dat Ziggo geen applicaties van derden meer ondersteunen die verouderde inlogmethoden gebruiken. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Mijn Account
10 april - In de e-mail wordt gesuggereerd dat de toegang tot uw account is opgeschort. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Kennisgewing oor April 6, 2023 at 12:40:54 AM
6 april - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw wachtwoord geverifieerd moet worden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Subject: Aandacht
5 april - In de e-mail wordt gesuggereerd dat de opslaglimiet van uw e-mailaccount binnenkort bereikt is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Uw e-mailaccount wordt verwijderd
3 april - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u heeft verzocht om deactivering van uw e-mailaccount. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
🔔 DRINGEND KENNISGEVING: CONTROLEER JE ZIGGO-ACCOUNT OM DE-ACTIVERING TE VOORKOMEN
22 maart 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd om uw accountgegevens up-to-date te houden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Actie vereist: Activeer uw account
15 maart 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat de maximale opslagruimte gekoppeld aan uw emailadres bijna is overschreden..Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: ⛔De tijd raakt op⛔ Actie Vereist
14 maart 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat de maximale opslagruimte bijna is overschreden.
Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Goedemorgen, beste gebruikers:
14 maart 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw mailbox 90% van zijn quotum heeft overschreden.
Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: ACCOUNT UPDATE
13 maart 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u uw account moet updaten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Actie vereist: Activeer uw account
13 maart 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat de maximale opslagruimte is overschreden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Actie vereist Voor reactivering
10 maart 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd om uw wachtwoord te bevestigen of te verifiëren. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Subject: Ontvangstbewijs betaling
07 maart 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een betaling voor u klaar staat. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Aandacht.
07 maart 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw mailbox binnenkort de opslaglimiet zal overschrijden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Update
07 maart 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat de emailberichten in de wacht zijn gezet. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo: Uw gegevens zijn verouderd
05 maart 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat de emailberichten in de wacht worden gezet. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Goedemorgen, beste gebruikers:
05 maart 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat de mailbox voor 90% vol zit. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Actie Vereist
27 Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat de maximale opslagruimte gekoppeld aan uw emailadres bijna is overschreden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo Server-upgrade
20 Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd uw e-mailadres te bevestigen om uw account actief te houden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Subject: Belangrijke beveiligings kennisgeving
18 Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er ongebruikelijke activiteiten zijn gedetecteerd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Microsoft Ziggo IT
20 Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er email berichten in quarantaine zijn gezet. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo
15 Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw e-mailaccount na 16 februari 2023 wordt stopgezet (gesloten). Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: !!!Opdater dine e-maildata!!!
15 Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat de service wordt stopgezet. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Update
15 Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw inkomende e-mails in de wacht werden gezet vanwege een update. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo: belangrijke berichten worden in de wacht gezet
12 Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw inkomende e-mails in de wacht werden gezet vanwege de recente upgrade naar onze database. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Bevestig uw wachtwoord
12 Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw email zou worden beëindigd als u uw wachtwoord niet hebt geverifieerd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Actie Vereist
12 Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat de maximale opslagruimte bijna is overschreden.. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: mailbox heeft de quotumlimiet overschreden 2023/2/10
10 Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw mailbox de quotumlimiet heeft overschreden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo- Service en Privacybeleid Update
08 Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat Ziggo stopt met inkomende e-mails en pdf-bestanden vanaf 8 februari 2023. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Kennisgeving Ziggo-accountverificatie
06 Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat installatiegegevens van uw ziggo-account verouderd zijn. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Verdachte berichten gedetecteerd
03 Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u de privacyverklaring moet bijwerken. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Verdachte berichten gedetecteerd
01 Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er verdachte email is gedetecteerd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Aandacht vereist: Onderhoudsupdate op je mail abuse@ziggo.nl on Wednesday-February-2023
01 Februari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een onderhoudsupdate voor uw email is. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Betaalbewijs op 31 januari 2023
31 Januari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u een betaling heeft ontvangen. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Gefeliciteerd, je hebt €100 ziggo klantenbonus gewonnen - January 28, 2023
29 Januari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u een klantenbonus heeft gewonnen . Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo Gebruikers Pandemiefondsen zijn vandaag betaald - January 27, 2023
27 Januari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er een betaling is bijgeschreven. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Belangrijke beveiligings kennisgeving
27 Januari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er ongebruikelijke activiteiten in uw konto gedetecteerd zijn. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Subject: EFT-overmakingsadviesmelding - January 26, 2023
26 Januari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u een betalingsbericht heeft. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Uw account is als inactief beschouwd
21 Januari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw uw account als inactief wordt beschouwd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Kennisgeving wachtwoord herstel
21 Januari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw wachtwoord verloopt. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Ziggo-accountfout opgemerkt
20 Januari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat uw account in de wachtrij staat voor beveiligingscontrole. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Betaalbewijs op 10 januari 2023
18 Januari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat u een betaling heeft gedaan. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: (Wednesday, January 18, 2023)_Daily Networks' Quarantine summary for
18 Januari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er email berichten in quarantine staan. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: New Request Received - CS0056180 477425891 - Casema
11 Januari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd dat er email is geblokkeerd. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Account Update
09 Januari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd om uw e-mailadres te updaten. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: ACCOUNT DE-ACTIVERING BEZIG
05 Januari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd om uw e-mailadres bij te werken. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Onderwerp: Account Update
04 Januari 2023 - In de e-mail wordt gesuggereerd om uw e-mailadres te upgraden. Dit is phishing en niet afkomstig van Ziggo.
- De e-mail is niet persoonlijk. Wij kennen je naam en spreken je aan met je naam.
- Wij vragen nooit om je wachtwoord of inloggegevens.
- De website is niet van Ziggo.
Blijf goed opletten!
Je hebt nu een aantal veelvoorkomende voorbeelden gezien van phishing e-mail die in het verleden naar onze klanten zijn verstuurd. Net als met andere criminele activiteiten proberen ook internetcriminelen steeds betere en slimmere manieren te verzinnen om je gegevens te stelen. Daarom is het is heel belangrijk dat je e-mail van Ziggo, of andere bedrijven zoals je bank of creditcardleverancier, heel goed leest. Naast de tips die we je hebben gegeven is er nog één belangrijke tip waarmee je je kunt beschermen tegen phishing; je gevoel. Ontvang je een e-mail die je geen goed gevoel geeft? Of geeft de inhoud van de e-mail je het gevoel dat je iets moet doen? Neem dan altijd voor de zekerheid contact met ons op. Zo zorgen we er samen voor dat je gegevens beschermd blijven.
Hoe kun je phishing bij Ziggo melden?
Heb je een e-mail ontvangen waarvan je denkt dat het om phishing gaat? Meld dit dan via phishing@ziggo.nl. Het is voor ons erg belangrijk dat je het originele bericht en de zogeheten e-mail headers meestuurt. Je stuurt het originele bericht mee door deze in een nieuwe e-mail te slepen. Hiermee kunnen we namelijk concreet actie ondernemen.
Ben je een website tegengekomen die zich voordoet als een Ziggo pagina of om je persoonlijke gegevens vraagt? Meld dit dan ook via dit formulier. Kies daarbij voor de categorie misbruik/overlast. Het is belangrijk dat je de link naar de website meestuurt, zodat we de bron kunnen achterhalen. Ook hierover houden we je natuurlijk op de hoogte.
Veelgestelde vragen
Als je per ongeluk toch hebt gereageerd op een phishingmail is het belangrijk om actie te ondernemen. Denk aan de volgende punten:
- Heb je een wachtwoord ingevoerd? Verander dan zo snel mogelijk dit wachtwoord.
- Heb je creditcardgegevens ingevuld? Breng je creditcardmaatschappij hiervan op de hoogte.
- Doe digitaal aangifte bij de politie. Ook kun je een melding maken bij Meld misdaad anoniem.