Overslaan en ga naar inhoud

Inflatiecorrectie

Aangepaste prijs Ziggo Internet, TV en Vast Bellen

Inflatiecorrectie: wijziging van de prijzen

Als de prijzen in Nederland stijgen, dan heeft dat invloed op onze kosten. We bekijken elk jaar of we deze gestegen kosten door inflatie in onze abonnementsprijzen meenemen. Bij een inflatiecorrectie gebruiken we het inflatiepercentage dat is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) over het vorige jaar. Praten over prijzen is meestal niet leuk. We zijn er wel graag duidelijk over.

Over 2023 is het CBS-inflatiepercentage 3,8%. Met een inflatiecorrectie van gemiddeld 2,5%, blijven we onder dat percentage van het CBS. Per 1 juli is de inflatiecorrectie op onze pakketten:

  • 1 euro p.m. meer voor internet
  • 0,50 euro p.m. meer voor tv
  • 0,50 euro p.m. meer voor Vast Bellen

Persoonlijke informatie over de nieuwe abonnementsprijzen staat in juni op de factuur.

Dit heb je allemaal

Met Ziggo Sport en ESPN1 standaard in je tv-pakket kijk je de spannendste sportwedstrijden. Ook film- en serieliefhebbers genieten bij Ziggo met SkyShowtime.

Voordelen zoals dubbele mobiele data, een extra tv-pakket en tot € 7,50 korting p.m. als je Ziggo combineert met Vodafone óf hollandsnieuwe.

Het gemak van 24/7 service met de Vodafone & Ziggo app: hulp van onze experts van de Wifi Crew via messenger en pas makkelijk je pakket aan.

Je abonnement is flexibel

Weet je trouwens dat je abonnement bij ons heel flexibel is? In Mijn Ziggo kun je het makkelijk wijzigen. Dus wil je een beetje minder, dan kan dat heel eenvoudig. En wil je toch weer meer, dan kan dat gewoon al vanaf de maand erna.

Veelgestelde vragen

Ja, per 1 juli 2024 vindt er een inflatiecorrectie plaats. Je betaalt dan 1 euro p.m. meer voor internet. Voor tv en Vast Bellen is dit 0,50 euro p.m. meer. In geen enkel geval is de wijziging van de bundelprijs meer dan 2 euro per maand. In juni staat op de factuur een bericht over je nieuwe abonnementsprijs.

Veel Ziggo-klanten merken de inflatiecorrectie alleen in de bundelprijzen van internet, tv en Vast Bellen met een maximale wijziging van 2 euro per maand. Heb je een TV-abonnement zónder internet? Dan varieert de wijziging per type pakket tussen 0,87 euro per maand voor Kabel TV en 2 euro per maand voor TV Complete met Ziggo Bellen. Heb je ook de extra belpakketten Volop Bellen of Volop Bellen Internationaal? Die wijzigen met 0,55 en 0,50 euro per maand.

Een inflatiecorrectie baseren we op het gemiddelde consumentenprijsindexcijfer van Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) van het vorige jaar. Dit inflatiepercentage is vastgesteld op 3,8% over het hele jaar 2023. Met een inflatiecorrectie van gemiddeld 2,5% op de bundelprijs, blijven we onder dat percentage.

Jazeker. Heb je een korting met ons afgesproken voor een bepaalde periode, dan houd je die gewoon totdat die actieperiode is afgelopen. Heb je nog recht op een kortingsbedrag of –percentage, dan wordt dat berekend over de nieuwe abonnementsprijs.

Ook je Volop extra voordelen wanneer je Ziggo met Vodafone of hollandsnieuwe combineert blijf je houden zoals korting, dubbele data en een tv-pakket.

Nee, je mag niet kosteloos je abonnement beëindigen voor het einde van de minimumduur van je contract. Volgens de Algemene Voorwaarden mogen we jaarlijks de prijzen van onze abonnementen wijzigen tot maximaal het CBS-inflatiepercentage. Natuurlijk kun je wel het abonnement maandelijks kosteloos aanpassen in Mijn Ziggo of via een medewerker.

Ja, de inflatiecorrectie geldt voor iedere klant, nieuw of bestaand. Klanten worden in juni over de prijsverhoging geïnformeerd in een persoonlijk bericht op de factuur. Na 1 april zijn nieuwe klanten over de tarieven per 1 juli geïnformeerd als ze een bestelling plaatsten.

De inflatiecorrectie geldt voor consumenten klanten en klein zakelijke klanten. Kijk voor een overzicht van de inflatiecorrectie voor klein zakelijke klanten op ziggo.nl/inflatie.

Op deze informatiepagina vind je meer uitleg over wat precies op je factuur staat en wat het betekent.

Contactopties

We helpen je graag

Regel het met de Ziggo app

Met de handige in-app Messenger ben je zo snel mogelijk met een van onze medewerkers in gesprek.

Regel het met de Ziggo app

Via dit nieuwsitem beantwoorden we alvast de meest voor de hand liggende vragen.

Regel het met de Ziggo app

Bel onze servicelijn

Elke dag van 8.00 tot 20.00 uur.
1200 gratis vanaf een vaste lijn van Ziggo
0900-1884 normale kosten voor mobiel bellen

Meer over onze service >